Ändra body class/ID för specifika sidor?

Ändra body class/ID för specifika sidor?

Emil
Hej!

Hur kommer man åt att lägga till en ID eller Class i body på en specifik sida?

Alla sidor har body class="home blog" vad jag kan se men jag vill komma åt att ändra på specifika sidor. Eller jag vill åtminstone ändra startsidan och låta alla andra sidor vara som de är.

Det jag i första hand vill göra är att ta bort sidebar på förstasidan men behålla den på de andra sidorna.

Tacksam för hjälp.

/Emil

Re: Ändra body class/ID för specifika sidor?

Detta görs via if-else-satser under egen mall.
Skicka frågan till [email protected] så kan vi hjälpa dig där.

Re: Ändra body class/ID för specifika sidor?

Emil
Är det någon annan som faktiskt skulle vilja visa hur man gör hade jag varit tacksam. Jag har försökt att använda följande koder på lite olika sätt men får det inte att fungera:

##if_url_is_index { ##

## } else { ##

## } end_if##

Jag har testat att lägga till detta i CSS:

##if_url_is_index { ##
## } else { ##
## } end_if##

Och sedan försökt anpassa .home blog special men jag får det inte att fungera.

Hoppas på att någon kunnig person vill hjälpa mig :)

Re: Ändra body class/ID för specifika sidor?

Emil Frisk
Hej Emil!
If-satsen ska inte läggas in i CSS-koden. Gå till Funktioner -> Egen mall. Sök upp body-taggen i rutan som är märkt "HTML" och byt ut den mot if-satsen du postade här.

Re: Ändra body class/ID för specifika sidor?

Emil
Tack så jättemycket för hjälpen! Det verkade inte fungera heller när den hette "home blog special" men när jag ändrade till "home-blog-special" fungerade det.

Perfekt hjälp!

/Emil