Ändra textfärg i css

Emma
Hej!
Jag vill ändra textfärgen på mina rubriker och har hittat färgkoden jag vill ändra i css. Men även att jag ändrar koden till den färg jag vill ha och trycker på "spara" så ändras inte mallen. Måste man göra något annat också?
Tacksam för svar!
///Emma

Re: Ändra textfärg i css

TheSuss
Administrator
Hej,

Nej det ska inte behövas, men det kan ibland ta ett tag, eller så kan koden finnas på fler ställen.

Vad är länken till din sida, och vilket element är det du vill ändra, så kan vi kika på det.

N.nu manual - manual.n.nu

CSS och Designhjälp - webb.susscreations.se

Re: Ändra textfärg i css

Jim Westergren
Ändring i CSS syns alltid direkt.
Det måste nog vara som Susanna säger att du nog har ändrat på fel plats. Ge info till Susanna så ska hon nog hitta det.
/ Jim Westergren

Re: Ändra textfärg i css

Emma
Färgkoden fanns bara på ett ställe och det var där jag ändrade den.
Det jag vill ändra är färgen på rubrikerna. Jag använder mallen brunelleschi och där är alla rubriker i färgen ff4b33 (röd-orange), och jag vill ha dem svarta. Jag ändrade därför koden till 000000 men det gav inget resultat.

Re: Ändra textfärg i css

TheSuss
Administrator
Vad är länken till din sida?

N.nu manual - manual.n.nu

CSS och Designhjälp - webb.susscreations.se

Re: Ändra textfärg i css

Emma
Sidan står för tillfället ändå som "Under uppbyggnad" så det hjälper dig inte om du får länken tid.

Re: Ändra textfärg i css

TheSuss
Aha, skicka länk och tillfälligt lösenord till [email protected]

N.nu manual - manual.n.nu

CSS och Designhjälp - webb.susscreations.se

Re: Ändra textfärg i css

Emma
Kommer du då ända textfärgen åt mig? För i såna fall kan jag ju ändra lösenord under en kort period medan du fixar det. :)

Re: Ändra textfärg i css

TheSuss
Administrator
Precis, det är det jag menar med tillfälligt lösenord

Har skickat ett mejl nu. :)