Betald reklam på hemsidan.

Lennart Lundquist
This post was updated on .
Om jag skulle vilja ha några platser på förstasidan (Hem-sidan) för betald reklam hur går jag tillväga då?
www.svenskarispanien.com

Vill ha lite intäkter för mina utgifter av hemsidan och sedan skall resten gå till ett projekt vi håller på med här i Spanien.

Tacksam för hjälp och tips.

Lennart

Visar med en bild på denna sidan hur jag tänkt mig.
Lite suddig men det gör att se.

http://www.svenskarispanien.com/testsida

Re: Betald reklam på hemsidan.

Hej Lennart.
Jag vet inte riktigt vad du vill ha hjälp med när du skriver "hur går jag tillväga".
Har du idag någon form av affiliate eller AdSense-konto?
Eller vill du ha hjälp med hur du infogar kod från reklamprogram?

Jag hade nog skapat ett Google AdSense konto här --> http://www.google.se/ads/
och klistrat in koden i sidokolumnen, där syns ju annonserna oberoende på vilken sida besökarna befinner sig på. På det viset bör det generera fler klick än att ha det bara på en sida.
Naturligtvis så kan du även lägga in AdSense på enskilda sidor.
Google AdSense visar aktuella och relevanta annonser tillsammans med ditt eget innehåll och jag tycker det är ett bra sätt att tjäna en slant.
Informationen är ganska bra om hur du skapar dina annonser när du väl skapat ditt konto.

Men hör gärna av dig om det är något som är oklart.

Re: Betald reklam på hemsidan.

Lennart Lundquist
Nja jag tänkte mer att företag ska få köpa en plats på förstasidan, eller alla sidor om det inte går med bara förstasidan.

Vi har företag som är villiga att betala för en plats.(annons)

Ungefär som jag visade i länken i tidigare inlägg.

Re: Betald reklam på hemsidan.

Hej, kontaktar du oss via
http://www.svenskarispanien.com/admin/support.php kan vi hjälpa dig lägga in ett extra fält där du kan ha annonser.

Re: Betald reklam på hemsidan.

Jag försökte skapa ett konto Google AdSense. Men jag kan inte skriva in min hemsides adress för att skapa kontot.
Funkar inte Google AdSense med n.nu adresser?

Re: Betald reklam på hemsidan.

Nej, jag tror du måste ha kopplat en egen domän först.

Re: Betald reklam på hemsidan.

Precis, du måste ha en egen domän. Till exempel dinsida.se .
din.sida.se fungerar inte i adwords.

Re: Betald reklam på hemsidan.

Lennart
När jag nu försöker lägga in en Google AdSense på sidan så sa du att jag skulle lägga den i sidokolumnen.
Men fungerar det?

Hittar inga "body-taggar" i sidokolumnen.
Om jag då inte kan skapa sådana "taggar" i sidokolumnen var lägger jag då in koden för AdSense på min hemsida www.svenskarispanien.com ?

Re: Betald reklam på hemsidan.

Sidokolumnen är under <body> och ovanför </body>, så det behöver du inte tänka på mer.