Dåligt gjort av dig,Måns!

Adam
Inte för att verka ohyfsad eller något, men Måns brukar inte mera svara på frågor om CSS, då frågor jag mig själv.

Om man har en sida där man kan göra sidor, och en support som hjälper folk att förbättra sina sidor, och man kan säga vad man kan göra men inte orkar, och då inte gör det. Det är inte en riktigt support liksom.

Så om du jobbar som som support "admin" eller vad du nu är så måste du väl vara beredd att det skall komma frågor om sånt. Verkligen en nackdel här i forumet som ni kan öva på...

Trevlig hälsningar!
//Adam

Re: Dåligt gjort av dig,Måns!

jocke
Fast supporten är inte meningen till att få svar på CSS frågor och sånt!
Inte går N.nu ut på att man skall kunna ändra på mallarna osv.

Utan att man skall kunna laga lätta hemsidor! Och Måns har ganska mycket
jobb med att laga hemsidor åt andra och sen ennu till svara på frågor här på
forumet och privata!

Att inte är det ju på det visset meningen att ändra på mallarna! Utan Jim är snäll
som har gjort mallar så att såna som jobbar med css skall kunna ändra.

Och snart kan man ju endå själv laga en egen mall! Så då kan du ju skapa en mall, utan
textruta! Jag har också massor planer som jag skall laga när det kommer ny mall.

Fast det tar nu en stund, för Jim måste ju göra nånting med en server...

Re: Dåligt gjort av dig,Måns!

Adam
De har ett företag som heter n.nu där man kan göra sidor och en support för att hjälpa folk. Att säga några bokstäver kallar jag inte avancerat. Om man har en support måste man väl för hela friden vara beredd att människor skall ställa sådana frågor, då man ännu till är inloggad, kan hjälpa och inte gör det. Och det är alltså Jim som jobbar på det där saken inte Måns, han sköter supporten och då skall han svara på frågor i supporten, och det där kan du faktiskt inte mot argumentera.

Jovisst är Jim snäll som har gjort n.nu, dock så är fortfarande Måns vi pratar och om supporten, och att reda på en liten kod i CSS stilen är inget jobb, vilket jag vet eftersom jag nu sedan några dagar har lärt mig lite mer och grundläggande saker om CSS.

Och om Jim program, så tror jag dock inte att det kommer bli så extremt bra program med många instruktioner, eftersom sådana program som dreamweaver tar otroligt länge att göra.

Och slutligen: Det är Måns som skall svara på den här frågan!
//Adam

Re: Dåligt gjort av dig,Måns!

Hejsan Adam!

För det första har jag nu flyttat denna tråden till "Allmänt (Allt som inte är support)" support forumet är till för frågor gällande problem du stöter på under användningen av systemet N.nu.

Jag svarade här, du kanske inte har sett det.

Men jag vill nu understryka att vi inte erbjuder support gällande ändring av HTML/CSS.

Det står även följande på "Ändra stilmallen (CSS)" sidan:

"Detta kräver kunskap om CSS och vi kan tyvärr inte erbjuda support för detta. Men om du behöver hjälp så kan du kan anlita Susanna på SussCreations till ett bra pris."

Google är också ett bra verktyg för att finna alla svar gällande dina CSS frågor.

Re: Dåligt gjort av dig,Måns!

Måns har helt rätt. Vi har inte möjlighet att erbjuda support för CSS. Du säger "att reda på en liten kod i CSS stilen är inget jobb" men det är inte sant. Koden måste studeras och man måste testa sig fram. Sedan måste man även ta hänsyn till att det ska fungera i olika webbläsare. Det tar kanske en halvtimme att ta fram en bra kodändring. Det är 18 000 personer som använder N.nu och som vill ha support - vi har inte tid att hjälpa med CSS.

RE: Dåligt gjort av dig,Måns!

Nå om det nu sen är så lätt, så ör det själv då. Och om du inte kan css, så hur vet du då om det är lätt eller svårt?

Date: Wed, 9 Mar 2011 09:15:58 -0800
From: [hidden email]
To: [hidden email]
Subject: Re: Dåligt gjort av dig,Måns!

[...]

http://n-nu-support.970493.n3.nabble.com/D-ligt-gjort-av-dig-M-ns-tp2655643p2656175.html
To unsubscribe from Dåligt gjort av dig,Måns!, click here.

RE: Dåligt gjort av dig,Måns!

Adam
Dock så är små koder inte särskilt svåra, lärde mig några koder på någon timme. Jim: Dock så är det bara en bråkdel som använder supporten. Dock så borde det vara mycket att ni kunde erbjuda sådan hjälp.
//Adam