Egna MP3 filer

thehenkesongs
Hej Jim!

Hur lägger jag in mina egna MP3 filer ( musik ) på min hemsida?
Är det så att jag måste uppgradera ?
M v h Henrik.

Re: Egna MP3 filer

Hej Henrik!

Nej du behöver faktiskt inte uppgradera för detta, men du kan gärna göra det ändå :)

Jag kommer att skriva detaljerade instruktioner för detta senare idag, jag ska iväg på möte nu snart.

Men här kommer en kort version:

1. Ladda upp dina egna MP3 filer på Google Docs. Du kan ha upp till 1 gigabyte gratis.
2. Skapa länkar från din N.nu hemsida som går till download länkarna på mp3 filerna på google docs.
3. Lägg in koden från http://mediaplayer.yahoo.com/
4. Växla till HTML-läge för sidan och ändra länkarna. Ersätt <a href= med <a type="audio/mp3" href=
5. Spara och nu funkar det.

Re: Egna MP3 filer

Ovve
Tjena Jim, är det möjlig att lägga till en mp3 låt till hemsidan, så att den startar när man kommer in på hemsidan? m v h Oliver

Re: Egna MP3 filer

Har också gjort en liten guide här som ni kan titta på.