Flöda text vid bild

Carola
Jag hittar inte hur jag kan flöda texten vid bilden. Bilden förskjuter texten så att den lägger sig under. I mallarna ser det ut som att det går att lägga bilder och text sida vid sida. Hur gör jag?

Re: Flöda text vid bild

Hej Carola,

I sidredigeraren klicka på bilden så att den är markerad. Klicka sedan på knappen "Infoga/redigera bild" som ser ut som ett träd. Klicka på fliken utseende. Under justering kan du då välja till exempel vänster eller höger. Skriv även en siffra i "Vertikalrymd" och "Horisontalrymd" för att få lite marginal runt bilden, till exempel 20. Klicka sedan på knappen Uppdatera.

Jag lägger in detta svar i listan över vanliga frågor och svar.
/ Jim Westergren