Frivillig hjälpare

Locked 2 messages Options

Frivillig hjälpare

Jag uppskattar verkligen de som hjälper till att svara på supportfrågor här i forumet. Jag är själv ofta upptagen med programmering för att utveckla N.nu vidare med nya funktioner och möjligheter. Min bror Måns är supportansvarig men prioriterar först de som har uppgraderat och är inte heller alltid tillgänglig på forumet.

Så därför för att ändå se till att folk som frågar får ett snabbt svar så uppskattas det att alla hjälper till. Men om du inte vet svaret på en fråga så är det bättre att du låter bli att svara än att gissa fel. Det är väldigt många som läser vad som skrivs på forumet.

De som hjälper till kommer att belönas med uppgradering för sin hemsida. Hur lång uppgradering beror på hur mycket ni har hjälpt.

Ni kan även använda er av denna avataren:

Högerklicka på denna länken och spara till din dator och ladda sen upp på denna sidan.

Länka gärna till administrationssidor direkt i era svar. Det är samma adress som din sida men byt ut din webbadress till username.
Exempel: http://www.username.n.nu/admin/gallery.php för att komma till galleriet. Då finns det en speciell kodning där man skriver in sin webbadress och kommer rätt.

Tack för ert bidrag till N.nu :)

Re: Frivillig hjälpare

Uppdatering den fjärde februari.

Jag trodde inte jag skulle behöva skriva detta men jag kräver en stor ödmjukhet av de som svarar på frågor.

Här sitter folk som kanske inte har någon erfarenhet av internet och datorer och kanske kämpar i flera timmar för att förstå och hitta en lösning. Visst att N.nu kan tyckas vara enkel att använda för oss men inte för dem.

Jag kräver detta alltid oavsett hur dum eller löjlig frågan kan tyckas verka.

Ett exempel är för ett tag sedan så fick jag en supportfråga där en användare på N.nu frågade vad en länk är för någonting. Då får man lugnt och sansat förklara på ett ödmjukt och professionellt sätt.

Om du inte tror att du skulle klara av detta så är det bättre att du låter bli.
/ Jim Westergren