HTML-verifieringsfil

Emma
Hej!
Enligt n.nu är ett sätt att komma högre upp i google att registrera sin hemsida hos dem. Då ber de om att man ska lägga in en viss HTML-verifieringsfil (som de ger en) på första sidan för att bekräfta att man äger hemsidan. Hur lägger man in den?
Mvh Emma :)

Re: HTML-verifieringsfil

Sören
Gå in på fliken inställningar, gå sedan in på meta-information
sedan kopierar du verifieringsfilen och klistrar in den i fältet extra valfri meta

Re: HTML-verifieringsfil

Gör som Sören säger, detta alternativ hittar du på den sida där de ger uppmaningen om verifieringsfil.

Re: HTML-verifieringsfil

Emma
Även om jag lägger in filen under META-data så fungerar det inte. Jag lägger in följande META:
Är det något fel i den? Koden på slutet är den som jag fick i googles HTML fil.

Re: HTML-verifieringsfil

Sören
Du skall välja HTML-taggar som verifieringsmetod, tror du kanske valt fel metod
och sedan klistra in koden som kommer upp...

Re: HTML-verifieringsfil

Som Sören säger ska den inte riktigt se ut så.
Du ska få den av Google, på samma sida som du får html-filen, men i en annan flik på den sidan.