HTTPS till RSS-feed

Micke
Hej,

Av allt att döma går det inte att ange https://... till RSS-flöden enligt principen

##RSS=https(:)//www.blabla.ext/feed/##

(la till () runt : för att inte editorn skulle förstöra formateringen här i forumet bara)

Får inga träffar i min accesslog över huvud taget, vilket antyder att n.nu inte ens försöker läsa in URL:en. Ändrar jag till http://.. så får jag träffar, men ett fel på min n.nu-sida pga redirect (till https).

/M

Re: HTTPS till RSS-feed

Jim Westergren
Administrator
Hej Micke,

Ja så ska det givetvis inte vara. Just nu är det en del problem för PHP att läsa av vissa sorters certifikat på https. Jag kommer att uppgradera och lösa detta lite framöver.

Hoppas det är ok att vänta under tiden.
/ Jim Westergren

Re: HTTPS till RSS-feed

Micke
Någon uppdatering om när "framöver" kan tänkas inträffa? :)

/M