Hur får jag mina bilder att ligga i dubbla eller fyra rader istället för tre?

Hur får jag mina bilder att ligga i dubbla eller fyra rader istället för tre?

Christina
Hejsan!
Jag håller på att lägga upp ett galleri. Bilderna lägger sig per automatik i tre rader och det blir tokigt då jag har två bilder per konstverk. Önskvärt är att bilderna ligger i antingen två eller fyra rader för att få ett fint flöde.
Jag ska lägga in fotografier också och önskar göra på samma sätt, helst då i fyra rader.
Hur gör jag?
Hälsningar Christina

Re: Hur får jag mina bilder att ligga i dubbla eller fyra rader istället för tre?

Emil Frisk
Hej Christina!
Det ska absolut gå att fixa! Vilken sida gäller det?

Re: Hur får jag mina bilder att ligga i dubbla eller fyra rader istället för tre?

LennartL
Går bra med hjälp av Tabell.
Exemplet du ser på denna sida. http://www.gertlennart.com/test
Är gjort enligt följande
Skapa tabell  och välj 4 kolumner x 3 rader till att börja med.
Dra ut tabellen lite åt höger och markera sedan cellerna. (dom ska bli blåa)
Gå upp till tabell i menyraden och välj där Tabellegenskaper.
Sätt bredd till 700  och höjd till 750.
Klicka OK.
Gå till Tabell igen i menyraden och välj Cell och sedan Cellegenskaper.
Sätt bredd till 230 och höjden till 250
Välj H Align till Centrum och V Align till Top
Bilderna du sätter in i varje cell ska ha storleken 161x214
Välj 200 när du laddar upp bilden
Lägg in bilden i Cellen och klicka på den så att den blir markerad.
Gå upp till Infoga/Redigera bild i menyn och ändra bildens storlek där.
Lycka till.
Du får själv exprementera lite med storlekarna på tabell, celler och bilder.

Re: Hur får jag mina bilder att ligga i dubbla eller fyra rader istället för tre?

Hej Lennart

Vilket bra svar!

Tack!