Hur får man https: d v s säkerhetscertifikat installerat på sin sida

Lars

Re: Hur får man https: d v s säkerhetscertifikat installerat på sin sida

Här hittar du information om detta:

http://manual.n.nu/article/38-https-pa-n-nu

Re: Hur får man https: d v s säkerhetscertifikat installerat på sin sida

Lars
Tack TheSuss- snabbt och enkelt svar som löste problemet

Re: Hur får man https: d v s säkerhetscertifikat installerat på sin sida

Emma
Jag har skapat ett gratiskonto hos cloudflare men när jag ska skriva in min webbadress (zorrojumps.n.nu) enligt punkt 2 i instruktionen så skriver cloudflare att det inte är en registrerad domän. Hur ska jag göra för att komma vidare?

Re: Hur får man https: d v s säkerhetscertifikat installerat på sin sida

Hej Emma

Just nu fungerar det bara för de som kopplat sin egen domän.
till exempel www.mindomän.se.

Det kommer framöver finnas för alla n.nu-sajter, men det dröjer ett tag då det är ett stort jobb.

Så, för att få SSL på din sida genast måste du alltså först köpa och koppla en egen domän.
Annars kan du vänta, så kommer det.

Re: Hur får man https: d v s säkerhetscertifikat installerat på sin sida

Emma
Aha, det förklarar saken. Men hur undviker man då att få upp säkerhetsvarning för sidan som det stod att man skulle få om man inte bytte till https innan 27 oktober?

Re: Hur får man https: d v s säkerhetscertifikat installerat på sin sida

Såvitt jag vet kommer du ha ett (i) för alla besökare.

Det enda ställe där det sannolikt kommer stå "Inte säker" är på inloggningssidan: /admin/ men där kommer inga besökare in. Det beror på att det finns ett lösenordsfält där.

Men det jobbas på att få till SSL för hela n.nu, så det kommer. Dock kan jag tyvärr inte ge ett datum.

Re: Hur får man https: d v s säkerhetscertifikat installerat på sin sida

Emma
Okej, tack för hjälpen!

Re: Hur får man https: d v s säkerhetscertifikat installerat på sin sida

Mats
Jag har en .se domän (sportmedic.se) och sen nyligen betecknas den som icke säker i google.
Fann denna tråd med länk till manual (Implement HTTPS). Har registrerat konto i Cloudflare men
vid punkt 2 i manualen tar det stopp- behöver helt enkelt liiiite mer vägledning hur man går tillväga.

Tacksam för lite utförligare instruktioner.

Med vänlig hälsning
Mats

Re: Hur får man https: d v s säkerhetscertifikat installerat på sin sida

Imorgon kommer det utförligare instruktioner i manualen!