Idé på sida?

Adam
Hej!

Sammanlagt har jag haft ungefär 20 aktiva hemsidor, men de flesta är raderade av olika skäl, b.la att det är någon nackdel med den saken, tar för mycket tid eller något. Så vad jag just nu funderar över är vad skall min sida handla om?

Har enormt svårt att få en bra idé som jag skulle kunnna utveckla. Lite tips om ungefär vad den skall handla om:

-HELST någon man kan sälja
-En som handlar om något som är nödvändigt.
-Att sidan hamnar på bra plats i Google(t.ex om man har en sida om "Sverige "så är det svårt att göra en hamna högt upp medan "köksredskap" är det enklare)

Vad sidan skall INTE skall handla om:

-Absolut inte en blogg.

Ursäkta om det blev rörigt, men kom gärna med idéer
//Adam

Re: Idé på sida?

Hejsan Adam!

Jag har flyttat tråden, detta är ingen support fråga.

Re: Idé på sida?

jocke
Det är svårt att få ett populärt forum som du kan sälja men här är lite tips:
( om du skall göra det via n.nu )

1. Uppgradera i 2 år.

2. Köp ett domän namn.

3. Skapa eller köp ett ordentligt och dyrare bättre än nabbles forum, utan reklam!

4. Du måste ha ett ämne som många är intresserade av och också du!
    t,ex ett blogg forum. Där man an bli medlem om blogg om vad som helst!
    Såna brukar vara populära. Eller sen någo hjälp forum eller så.
    Bäst är det om det är många kategorier.

5. Du borde koda t,ex en egen sökmotor som passar i mallen. Inte googles,
    Eller olika funktioner, som du kan koda med samma still. Och utan reklam.

6. laga en sida om din hemsida på facebook! Och skaffa en "Gilla" knapp.
    Du kan också registrera din hemsida på andra sidor!

7. Reklama så att alla får reda på det! T,ex om du har en sida om bilar eller fordon.
    Så kan du reklama om den i teknikens värd tidning och andra fordons tidningar.

8. Du skall göra allting klart fören du öppnar det, många besökaren får sin uppfattning första
   gången som dom kommer in! Du kan ju sen alltid ha ibland uppdateringar! Men se att all text
   är rätt stavat! Och att det inte blir för långt eller kort.

9. Du borde registrera din hemsida på massor sökmotorer mm. Göra google guid och registrera på
   alla andra sökmotorer mm. Kanske göra en till hemsida som du gör google guiden med, men har
   nästan samma namn, sen så gör du så att om man far till den hemsidan så flyttas man automatikst
   till "huvud" hemsidan...

10. Göra erbjudanden i början, så att många vill bli medlemar. T,ex göra en tävling.
     Att när 50 medlemar har registrerat sig och get en orsak varför de skall vinna så
     väljer du ut bästa orsaken, det kan få många medlemar...

Resten kan du fråga Jim han är ju SEO expert...

Mvh, Jocke
www.alltomoffroad.se