Köpa populär hemsida??

Det här är mest en fråga till Jim!
jag såg på: www.jimestergren.se att det finns någon sajit som heter blogglista.se
och den har över 8 000 besökaren och är till salu för 100 000kr!
Skulle gätte gärna köpa den men 100 000kr, för en hemsida ???

Hur kan en enda liten hemsida vara så dyr? Jag kan fatta om facebook skulle kosta det.
Men facebook har ju ett par miljader människor och den här sidan har jag aldrig sett tidigare
eller enns hört talas om fats jag är medlem i massor blogg sidor i Sverige!

Skulle man nånstans kunna köpa en hemsida som är populär.
( inte typ 20 besökaren per dag eller så, kanske 500 besökaren per dag. )

Och massor medlema! Minst 100st!'

Finns det någon sån hemsida nånstans??

Mvh, Jocke

Re: Köpa populär hemsida??

Ju fler besökare en hemsida har ju fler möjligheter finns det att generera pengar med sidan.

Facebook kostar mer än 100 000kr.

$1 billion usd är lika med = 1000000000 dollar.

Facebook är värt $2.34 billion usd. Alltså 2340000000 DOLLAR! Vilket är 14 905 800 000 Svenska kronor.

Nästan 15 miljarder kronor.

Hehe rolig fakta, jag var tvungen!

Det finns nog sådana sidor. Men det kräver att man är insatt inom ämnet för att hitta dessa.

Hoppas jag inte har skrivit någon nolla fel nu... :)

RE: Köpa populär hemsida??

jocke
Vaa?? Så mycket pengar för bara Facebook? jag är medlem i facebook men fattar inte varför det är så populärt.
Det finns många andra blogg sidor som har allt och ennu mera än vad facebook har, alltså är bättre ( enligt mig )

Facebook är ju gätte begränsat.

Du som kan alla html,php,css och xml koder så borde ju göra en specielt stor sida och eftersom du är SEO expert så
kunde du ju göra så att det synns jätte bra och får massor medlemar mm.!! Sen säljer du sidan för ett par miljoner kronor?

Ja, föresten lagar inte du skitl hemsidor åt amdra ( inte n.nu hemsidor ) för ett pris?? Hurdana hemsidor blir det då?

Men betyder det att om jag skulle få ca. 1000 besökaren till min hemsida så skulle jag kunna sälja den för ett bra pris?

Date: Wed, 13 Apr 2011 08:41:40 -0700
From: [hidden email]
To: [hidden email]
Subject: Re: Köpa populär hemsida??

[...]

www.svensksupport.n.nu / www.englishsupport.n.nu
Support
Är du nöjd med supporten eller bara älskar N.nu? Ge då gärna beröm här!

http://n-nu-support.970493.n3.nabble.com/Kopa-popular-hemsida-tp2816110p2816621.html
To unsubscribe from Köpa populär hemsida??, click here.
www.alltomoffroad.se