Koppla domän

Emelie
Hej!
Jag har köpt en domän på citynetwork och skulle vilja koppla den till min hemsida på n.nu, går det att göra det eller måste det vara genom Loopia eller One?

Mvh Emelie

Re: Koppla domän

Gäller för om du inte skapat e-post på din domän:
Du skal ändra dina namnservrar på Citynetwork genom att logga in på din kontrollpanel.
Här finns deras instruktion,  --> Klicka här.

De nya namnservrarna som skall skrivas in är:
ns1.namesystem.se
ns2.namesystem.se
ns3.namesystem.se
Ta bort de som redan finns.

När detta är gjort skall du göra steg 4 "Registrera koppling" Men vänta gärna 12-24 timmar efter det du ändrat namnservrarna.

Du har nödvändig information här och de olika stegen -->
http://www.username.n.nu/admin/domain-mapping.php

Har du e-post på din domän så är det detta som gäller.-->
http://www.egenhemsida.nu/meddelande-till-webbhotell-och-domanregistratorer

Re: Koppla domän

lasse.sarnhult@webpartners.se
Hej JAg har samma problem ändrade namservrar hos Surtown i torsdags men får inget uppslag hos N.nu. Är det så att N.nu måste koppla mot deras DNS zon? kollade på http://hostsearch.cc/ men det verkar inte gå igenom. HAr ju en annan domän kopplad mot den sidaan och vill byta den. Några tipps?

Re: Koppla domän

Ditt mail är under hantering och det kommer att åtgärdas så fort vi har möjlighet.