Länkkatalogerna kan inte läsa mina länkar!

Länkkatalogerna kan inte läsa mina länkar!

Urban
Länkkatalogerna som föreslås i N.nu kan inte läsa min URL eller länkar.

Har två sidor som tar sig bra på google.

https://www.urbanpiano.se och http://www.pianostämmare-göteborg.se

Den senaste skrivs som..."xn--pianostmmare-gteborg-hzb71b.se" Varför då?

i länkkatalogerna har jag provat alla varianter med och utan http://
Alla kataloger säger att de inte hittar min adress eller att jag inte är ägare till dem.

Re: Länkkatalogerna kan inte läsa mina länkar!

Adressen med åäö är en låtsasadress. Den korrekta adressen är
domain: xn--pianostmmare-gteborg-hzb71b.se (pianostämmare-göteborg.se)​​​
​Hittade en artikel angående det https://internetworld.idg.se/2.22603/1.493122/med-a-a-och-o-i-domannamnet
Längst ner här står varför den måste ha två adresser: https://www.sedirekt.se/registrera/idn/

​​​Vad gäller länkkatalogerna, ge lite mer information så ska jag se om jag kan utröna vad problemet kan vara.

Re: Länkkatalogerna kan inte läsa mina länkar!

Urban
Jag försökte registrera mig i de föreslagna länkkatalogerna. Några verkar vara inaktiva.

De jag lagt tid på är 1000länkar.com samt Svenskalänkar.com och Kvalitetskatalogen.se
Ingen av dessa tre ville acceptera någon av mina webb adresser: http://www.pianostämmare-göteborg.se eller https://www.urbanpiano.se

Felkoden jag får är typ att "adressen är ogiltig" eller "du saknar behörighet för denna adress".
Det är när jag ska ange url adressen som jag får meddelandet.
Jag har provat att skriva adresserna både med och utan "http(s)://"
På "göteborg adressen" har jag testat både att skriva adressen som den heter officiellt och med den där kryptiska verkliga adressen...

Re: Länkkatalogerna kan inte läsa mina länkar!

Du hade så rätt, vissa av dem är inaktiva. Nu är listan på http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=7 uppdaterad.