Lightboxproblem!

Lennart
Om jag har en sida med "Lightboxbilder" inlagt, kan jag då inte "bryta" den sidan och börja med en ny serie Lightboxbilder?
På denna sida skulle jag vilja kunna dela upp det med rubriker mellan varje resa.
http://www.gertlennart.com/resor-i-spanien

Första rubriken är ju: Vi börjar här med en dagstripp till Castellar de la Frontera och Gibraltar när vi bodde på camping i Fuengirola.
Under dessa bilder skulle jag vilja ha en ny rubrik och nya bilder i Lightbox.
Med vänliga hälsningar
Lennart

Re: Lightboxproblem!

Emil Frisk
Hej Lennart!
Om du gör så här så borde det fungera:

Gå till Funktioner -> Fotogalleri. Välj de bilder du vill ha under den andra rubriken (genom att ge de en visningsordning som inte är "Exkludera") och välj sedan "Visa HTML-kod" i listan under rubriken Skapa ditt fotogalleri. Klicka på Spara och kopiera sedan HTML-koden som dyker upp.

Gå nu till sidredigeraren och öppna den sida där du har galleriet. Längst ner skriver du in en rubrik till exempel:

<h2>Vår andra resa</h2>

Efter rubriken så klistrar du in HTML-koden som du kopierade. Och spara!

Re: Lightboxproblem!

Lennart
Nästa rubrik hamnar uppe till höger om första bildraden.
Vet inte vad det beror på.
Någon???

Re: Lightboxproblem!

Emil Frisk
Skulle du kunna visa hur du har skrivit in koden på gallerisidan?

Re: Lightboxproblem!

Lennart
This post was updated on .
Du får titta på det på en bild på min hemsida.
Gick inte att få med "större än" och Mindre än här på sidan.

Men kolla här:
http://www.gertlennart.com/test

Re: Lightboxproblem!

Emil Frisk
Jag är lite osäker på vad det är som ställer till det. Men prova att byta ut...

<h3>

mot...

<h3 style="clear:both;">

Alltså:

<h3 style="clear: both;">En dagsresa upp till Cieza och Horno för att beskåda fruktträdsblommningen.</h3>

Re: Lightboxproblem!

Lennart
Tack Emil! Det hjälpte. Nu ska vi se om bilderna kommer rätt också.
Nu blev det bra. 2 bilder som ligger till höger men det är en bagatell.
Får se om det dyker upp igen så får jag återkomma då.
Än en gång Stort Tack Emil!!

Re: Lightboxproblem!

Emil Frisk
Bra att det löste sig! Ingen fara, bara att fråga igen om det uppstår nya problem!