Ligtboxbilder

jimmy
Går det att göra så att alla små ligtboxbilder får samma storlek? Typ 300x300.
Som det är nu är ju alla i orginalutföran (fast mindre)
Skulle bli snyggare om alla klickbara småbilderna är i samma storlek tills man öppnar dom för att se hela bilden.

Re: Ligtboxbilder

jimmy
Går det att göra?
Skickar ett exempel på hur jag menar.
http://thomasheaton.co.uk/gallery/

Re: Ligtboxbilder

Jag har inte hunnit testa, men det bör gå att göra med egen css-kodning.

Re: Ligtboxbilder

jimmy
Informera mig gärna om du hittar något sätt som fungerar :)

Re: Ligtboxbilder

Genom att lägga till exempelvis:
.lightbox img {
    margin: 0;
    padding: 0;
    width: 100px;
    height: 100px;
}

så styr du bilderna till att vara 100x100 px, men de breda ser då smala ut, och de smala ser breda ut. Dock är de samma storlek...

Ett annat sätt är ju att bara ladda upp kvadratiska bilder =)