N.nu = Joomla???

Varför kan inte N.nu bli ungeför som joomla eller loopia??
Då skulle N.nu säkert bli mycket bättre mm.

Jag har registrerat mig på joolma jag vet inte var man skapar en
hemsida, dessutom är startsidan ganska dålig och det är jobbigare
mm. Och ag har en sida på N.nu.

Jag tänkte att jag skulle stänga min sida på N.nu och öppna den på
Joomla i stället, jag skulle kopiera allt till word.
Fast jag vet inte hur man lagar en sida på joolma som sagt!
dessutom så tycker jag att allting är annors så bra här på n.nu!
Men det finns endast några saker som jag saknar här, och det
säger jag snart, fast många vet vad det är!

Det som är dåligt med n.nu är att det alltid kommer små nyheter till :P
jag menar att det är nästan aldrig någon större funktion utan endast typ:
-Ny mall.
-Sätt din sida under konstruktion medan du jobbar på den.
-15 000 användare.
-500 fans på facebook.
-Nya guider på svenska.
-förbättrin av besöks statstiken.
-Bloggen om n.nu har startat.
-Ändra favicon.
-N.nu har flyttas till nya servar.
-Möjlighet att flytta textrutorna.
-Använd logga istället för text.
-Suportansvarig anlitad.
-Avbeställ nyhetsbreven.
osv. det är för det mesta ganska små nyheter.
varför kan det inte vara som på loopia eller joomla som t,ex:

-Nu kan andra registrera sig på din sida! och få en gratis profil.
-Nu kan dina meddlemar sätta in bilder, egna texter och korta filmer.
-Nu kan du laga en helt egen sida! du kan bla:
 -Ändra och flytta på allting.
 -laga en gratis och enkelt en ny mall.
 -Sätta in kommentarlista på varje inlägg, så alla meddlemar kan kommentera!
-Nu kan man se på chatten vem som är registrerad och vem som är en besökare,
 och du kan också ändra färg, utseende och storlek på chatten + att chatten har blivit snabbare.
-Nu får alla profile 1gb mera minne! + att dåm kan ha profil bild!
-Nu kan meddlemarna skicka PM (privar meddelande) till andra meddlemar.
-Nu kan man chatt både almänt och privat på chatten!
-Nu kan du själv välja vad som besökarna (o inloggade) kan se, du kan välja vilka sidor som behöver registrering för att synnas mm.
-Nu kan du anlita moderatorer! du kan "anställa" en vän eller annan person, att se till att ingen bråkar, mobbar. Och ändra texter, mm, Men moderatorn kan ei ändra på själva sidan! (utseende, textrutor mm.)

och typ sådana saker??

då skulle många flera komma på allas sidor och det skulle bli roligare, dessutom skulle ni stolt kunna meddela att det är också möjligt att laga en gratis hemsida som andra kan registrera sig på!
Då kommer säkert många företag mm. att skapa sidor!!

Ha det bäst!!!  XD

Och ni kan ju börja med en enkel inloggning! att om man registrerar så kan man skriva inlägg mm.
sen kan ni ju alltid mera och mera utöka det! då har Jim nånting att alltid koda på!!!

Mvh, jocke  :)

Re: N.nu = Joomla???

Eric Bodin
Hej Jocke,
Jim vill ha det så enkelt så möjligt och han har även inte mycket tid han ska ju umgås med familjen också :) .
Vad tråkigt att du kanske ska byta men mitt råd: Nej
Pga: har hört lite i smyg att det kommer hända saker!!
Mvh: Eric. jag är en frivillig hjälpare i supporten på 13 år och svarar på dina frågor min privata är den med en bild på en fjäril och där heter jag : Eric OBS! Prenumerera på nyhets brevet till www.gexon.n.nu och få ex: 1 kort för 10 kr! fyll i mejl adressen nedan.

RE: N.nu = Joomla???

jocke
ok, varifrån har du hört att det kommer att hända saker??
är det nyhetsbrev? för dte beställer jag med.

Date: Fri, 18 Feb 2011 10:18:46 -0800
From: [hidden email]
To: [hidden email]
Subject: Re: N.nu = Joomla???

[...]
Mvh: Eric. jag är en frivillig hjälpare i supporten på 11 år och svarar på dina frågor min privata är den med en bild på en fjäril och där heter jag : Eric OBS! Prenumerera på nyhets brevet till www.gexon.n.nu och få ex: 1 kort för 10 kr! fyll i mejl adressen nedan.

http://n-nu-support.970493.n3.nabble.com/N-nu-Joomla-tp2528516p2528554.html
To unsubscribe from N.nu = Joomla???, click here.

RE: N.nu = Joomla???

Eric Bodin
Jag bara vet det Jim kommer göra mycket tror jag jag läste något någonstans att han skulle arbeta mycket!
Lyssna på mitt råd Jocke: Stanna!!
[...]

ok, skulle du kunna ta reda på var du läste det?? eller vet du vad Jim skulle göra?

Jag tror nog att jag stannar endå!

För att N.nu vet jag säker att är gratis, dessutom är det gätte lätt och trevligt!
man får snabbt svar på frågor, man kan välja mallar, snart till och med laga egen mall!!!
dessutom så blir det bättre och bättre hela tiden! så jag tror 100% säkert att det nångång
i historian kommer att bli det som jag skulle vilja! för fast jim slutar så kanske han säljer n.nu
till någon annan som fixar det, eller sen lagar han det själv, det tror jag för att det kommer nyare
saker och bättre hela tiden, men snart kanske det inte finns så mycket att laga till och eftersom
det finns många andra än jag som skulle vilja ha en medlems registrering så tror jag nog att det blir!
kanske om 1år kanske om 20år...

Men det som jag skulle vilja ha är att man skall kunna söka efter saker på sin sida!
en så kallad "sökmotor" inte google!

Jim sade att det är onödigt, men jag tycker att det finns många saker som är lite onödiga.
fast det skulle ju inte alls vara onödigt!! tänk nu om man söker efter nånting, så kan man
skriva det i sökmotorn och hitta det, istället för att öppna alla textrutor och undersidor mm.
för att leta efter nånting.

Jim: N.nu är gätte bra nu! men det finns vissa som kanske skulle vilja ha en lite mera avanserad
hemsida som man skall kunna göra mera på.

Tänk t,ex om det finns någon som säljer saker, om nån som säljer någo småt som t,ex fläktar, luftkonditionering.
Eller om nån t,ex jobbar med att tvätta bilar, hemma, så då skulle det ju vara gätte bra att man skulle kunna
registrera sig på denns bil-tvättar sida, och lättar kunna bäställa tid eller så. För att t,ex undvika spam, att nån skriver
i t,ex disskusions forumet att jag behöver ha bile tvättad i mårgon kl.6 och sen så kommer det aldrig nån som vill
ha sin bil tvättad... att man kan ju i såffal gätte lätt luras, men om man skall registrera sig så kan man ju meddela
att man inte skall lura för att alla kontakter sparas, fast man skulle stänga sin profil... Förstår du??

Ha det bäst!!!  XD

Mvh, jocke :)

 Date: Fri, 18 Feb 2011 10:24:17 -0800
From: [hidden email]
To: [hidden email]

http://n-nu-support.970493.n3.nabble.com/N-nu-Joomla-tp2528516p2528595.html
To unsubscribe from N.nu = Joomla???, click here.

RE: N.nu = Joomla???

jocke
Skulle man inte kunna lagga som t,ex Disqus?? då kan man ju regsitrera sig, sen måste man logga in för att kunna skriva. Jag menar samma sätt som det bara att man registrerar sig på hemsidan, inte på disskusionsforum... ??

RE: N.nu = Joomla???

Hejsan Jocke!

N.nu kommer alltid att vara simpelt och lättanvänt utan några invecklade och komplicerade funktioner.

Mottot lyder: "Enkel hemsida"

Är du ute efter en "Avancerad hemsida" så är detta inte det rätta valet.

Men N.nu kommer alltid att utvecklas, det kommer komma nya funktioner, kanske till och med inloggningssystem. Men då får vi först ha en smart idé som är simpel och lätt använd. Det kommer aldrig att finnas något som är svårt på n.nu.

RE: N.nu = Joomla???

Elias
Hej Jocke!

Jag kan bara säga att Eric kanske är en av de personerna som testar nya funktioner i N.nu som Jim frågade efter innan i ett Nyhetsbrev. mer kan jag inte säga men det kommer att komma nya saker till N.nu :-)

MvH//
Elias

RE: N.nu = Joomla???

Eric Bodin
Helt rätt Elias.
[...]

jaha, fast jag testar också nya saker fören dåm kommer, just med Jims nyhetsbrev!

Date: Sat, 19 Feb 2011 04:02:06 -0800
From: [hidden email]
To: [hidden email]

[...]

Kom ihåg att det finns en Media support sida:
N.nu Media Support- Swedish
Prenumerera dig till N.nu- Media Supports Nyhetsbrev för att få höra de bästa nyheterna:

http://n-nu-support.970493.n3.nabble.com/N-nu-Joomla-tp2528516p2533073.html
To unsubscribe from N.nu = Joomla???, click here.

Re: N.nu = Joomla???

Göra en hemsida ”på Joomla”? Du kan ju göra hemsidor på N.NU! Du ställer dig många frågor på en och samma gång och det är i och för sig bra. Det är utvecklande att vara ”farveten”. Du vill göra så mycket, öppna sida på Joomla, kopiera till Word mm. Samtidigt så skriver du att du saknar kunskapen, då är ju N.NU ett alldeles ypperligt verktyg som du förfogar över. För att få din ”My dream about my site” gäller det ju att behärska även de enklaste funktioner och kanske du saknar även dessa, det är vi många som gör. Då är det bra med en support som fungerar. Även om du skulle använda de allra sofikerade webbverktyg så som sitoo web, joomla eller dreamweaver så måste du ha kunskap hur saker och ting fungerar. Låt utmaningen vara att skapa en riktig snygg och funktionell hemsida på N.NU med den enkelheten som det faktiskt är. Titta på din hemsida, gemför med andra hemsidor, vad kan du ändra, vad vill du lägga till. Ofta när man tittar på nybörjarsidor så saknar de struktur och har grammatiska fel som gör hemsidan svårnavigerad och ointressant för besökaren. Det är lätt att man vill ha för mycket på sin sida, man blandar mopeder med recept på bakverk, roliga historier blandar sig med naturkatastrofer. Det finns otroliga snygga sajter här på N.NU, även du är på väg.
Sen så förstår jag inte riktigt varför du tycker det är dåligt med många små nyheter och uppgraderingar. Alternativet är att Jim spar alla små nyheter och väntar med att anslå dessa. Men varför måste vi vänta, vi som saknar och frågar efter dessa uppdateringar som vi så väl behöver. Sen så är det ju ett bevis på att det är full aktivitet på N.NU när det hela tiden kommer nyheter. Dessa uppdateringar, nyheter och funktioner är till oss som har hemsida på N.NU, dels för att vi frågar efter dessa och ofta för att vi skall ha valmöjlighet. Och så är det gratis också, fantastiskt.
Kämpa vidare med din sajt.
Rock on Jocke.

Re: N.nu = Joomla???

Jag kan tillägga att bakom dessa "Små nyheter" ligger ofantligt mycket arbete. Jim han jobbade stenhårt en hel månad medan hans fru och barn var utomlands. De senaste nyheterna har varit stora additioner till N.nu.

Re: N.nu = Joomla???

Eric Bodin
Ja det är nog mycket arbete Jim gör!! Jobba på Jim!