Netlog på N.nu?

jocke
Hejsan!

Kan man laga ett liknande system som Netlog med N.nu och andra program? Se: www.netlog.se

Vad skall man ha för program då?

Mvh, jocke

Re: Netlog på N.nu?

Hampus
Hejsan Jocke,

Vad menar du? Logg in formuläret på http://sv.netlog.com/m/login ?

Om det är det så först måste du ha en PHP server men det stödjer inte n.nu
Så sorry.

Mvh:
Hampus
Bwa.n.nu
Hoztia, Sveriges nyaste webbhotell som är gratis! | www.hoztia.ml

Re: Netlog på N.nu?

jocke
Hej, nej jag menar att man lagar liksom ett socialt netverk. Liksom liknande som Netlog eller Facebook.
Man kan ju laga flera Nabble forum och väll koppla ihop dem??

Mvh,

Re: Netlog på N.nu?

Hampus

Hejsan Jocke,

Jaha ok. Men jag har ett nätverk (http://swedish-social.wall.fm) du kanske ska göra ett på http://wall.fm men där måste du vara 18 år. Och jag rekommderar inte n.nu mera till någon, jag rekommderar hellre wall.fm och wixxt.net

Mvh:
Hampus

Den 30 nov 2011 16.09, "Jocke [via N.nu Support]" <[hidden email]> skrev:

Hej, nej jag menar att man lagar liksom ett socialt netverk. Liksom liknande som Netlog eller Facebook.
Man kan ju laga flera Nabble forum och väll koppla ihop dem??

Mvh,

http://n-nu-support.970493.n3.nabble.com/Netlog-p-N-nu-tp3209056p3548599.html
To unsubscribe from Netlog på N.nu?, click here.
NAML

Hoztia, Sveriges nyaste webbhotell som är gratis! | www.hoztia.ml

Re: Netlog på N.nu?

jocke
Hej, igen!

För det första är det ganska dumt mot Jim att säga att du inte rekommenderar N.nu mera.
För det är ju från N.nu som du började och har gått mera och mera in på saken. Skulle du
aldrig ha gjort en N.nu hemsida skulle du säkert inte ha hitta eller förståt något på de andra
sajterna.

Men kan du förklara lite mera om wall.fm? Liksom hurdant det är? Kostar det?
Är det lätt att använda? Vad kan man göra där?? Är det likadant som Facebook? Osv..
Är det mera ett forum eller hemsida?

Mvh, jocke

Re: Netlog på N.nu?

Hampus

Hejsan,

Wall.fm är en gratis tjänst så länge som du vill att det ska vara gratis. Dett är super lätt och MAN FÅR EN PHP SERVER till logg in formulären och join formulären. Denna tjänst är toppen!, snabb support och sånt.

Du kan skapa ett socialt nätverk men det får inte innehålla porr eller något liknande.

Mvh:
Hampus
www.xl-hotel.tk

http://n-nu-support.970493.n3.nabble.com/Netlog-p-N-nu-tp3209056p3554989.html

[...]

Hej, jag gjorde en sida och håller med om att det är bra!

OM man vill ha ett socialt nätverk. INTE om man vill ha en hemsida.
Det är ju ingen hemsida, utan ett forum, chatt och lite sånt.

Men man kan inte ladda upp sina egna saker och så..
Och det är på engelska.

N.nu har nog bättre support! Tänk lite.. På Wall.fm jobbar kanske över 30pers.
På N.nu jobbar 1 person med både kodning och support!

Min sida som jag gjorde är: http://graffnet.wall.fm

Mvh, jocke

Re: Netlog på N.nu?

Hampus

Hejsan,

Sidan är på engelska men man kan översätta själv! Och man kan ladda upp egna filer (ska kolla var man gjorde det) och supporten är jag nöjd med. Wall.fm's support är mycket bättre än n.nu.

Mvh:
Hampus

http://n-nu-support.970493.n3.nabble.com/Netlog-p-N-nu-tp3209056p3555147.html

[...]

Hejsan igen,

Jag tycker att du ska pröva wall.fm i alla fall en månad, då inser du hur bra tjänsten är!! :D

Och jag vill gärna bli medlem och ska jag fixa mera medlemar?

Mvh:
Hampus

Den 2 dec 2011 18.24, "hampus olin" <[hidden email]> skrev:

> [...]

Den 2 dec 2011 18.19, "Jocke [via N.nu Support]" <[hidden email]> skrev:

> Hej, jag gjorde en sida och håller med om att det är bra!

Kom nyss på en annan bra tjänst. Den är mycket bättre än wall.fm! Gå in på www.spruz.com och där kan du starta blogg, hemsida ch socialt nätverk.

Mvh:
Hampus

Den 2 dec 2011 18.27, "hampus olin" <[hidden email]> skrev:

> [...]

> Den 2 dec 2011 18.19, "Jocke [via N.nu Support]" <[hidden email]> skr...

Hej, varför är sptuts bättre än wall.fm??

Jag tycker att det är mycket snyggare layout på wall.fm och mindre reklam och sånt..
Fast vet du om man kan skapa på någondera liksom en hemsida, som skulle se ut
ungefär likadant som www.alltomoffroad.se, bara att det skulle vara ett socialt nätverk?
Att man kan logga in och sånt..

Mvh, jocke

Re: Netlog på N.nu?

Hampus

Hejsan.

Jo men nu såg jag att på Spruz kan man bara ha 50 medlemar som är dåligt.

Men gå in på din sida och kolla längst ner på sidan så hittar du vem som ha r gjort den mallen. Tryck på länken och ladda ner mallen och ladda upp den på din wall.fm sida.

Mera hjälp? Maila då till mig privat på: [hidden email]

Mvh:
Hampus

Hej, jag heter Jocke och hjälper till på N.nu supporten. Om du inte har en N.nu hemsida så kan du göra en här: http://www.n.nu/?referrer=alltomoffroad.n.nu

http://n-nu-support.970493.n3.nabble.com/Netlog-p-N-nu-tp3209056p3557090.html

[...]

Mallen är extra byggd av Sussana.

Men jag menar mera typ en hemsida, bara att det skulle vara så att man kan logga in.

Re: Netlog på N.nu?

Hampus

Nja detta ska jag kolla upp.

Mvh: