Överföring av släktforskning via html-fil

Överföring av släktforskning via html-fil

Staffan Bergström

Hej!

Det verkar som det inte går att föra över html-filer till en tänkt hemsida hos er
Men av ett annat svar till en annan frågeställare verkar man kunna göra så här:
"Du kan dock öppna dem i programmet "anteckningar" och kopiera innehållet och lägga in i sidoredigeraren när du är i HTML läge"

Eftersom jag aldrig har provat att göra en hemsida hos er, och därför är helt nollställd, så vet jag inte vad "anteckningar" och "sidoredigeraren" betyder i praktisk användning - både att skriva och att läsa av kommande besökare till min hemsida.

Min bakgrund: Jag är släktforskare och vill lägga in min forskning till en hemsida. Jag vill också dela upp min forskning i olika grenar/länkar/flikar. Jag forskar idag i Disgen-programmet och har tänkt att föra över min forskning med "index.html" som detta program kan generera, med både text och bilder. Kan jag göra detta hos er?

Med vänlig hälsning
Staffan Bergström
[email protected]

Re: Överföring av släktforskning via html-fil

TheSuss

Anteckningar är ett program som kommer med alla windows-datorer.

Sidredigeraren är den del av n.nu där man redigerar sin sida.

N.nu är inte det enklaste alternativet vad gäller att dela med sig av sin släktforskning.

Det är enklare för dig att använda ett webbhotell och att flytta dina filer från datorn, till webbhotellet, så ser det likadant ut och fungerar på samma sätt, fast på internet.

Att göra det på n.nu går, men det är väldigt omständigt och mycket tidskrävande.

N.nu manual - manual.n.nu

CSS och Designhjälp - webb.susscreations.se