Redigering av hemsida med text och bild

Evabok
Hej!
Kan man på något sätt se hur hemsidan ser ut på webben när man redigerar. Bild och text hamnar inte alls på samma sätt på redigeringssidan som när jag går till hemsidan som vanlig användare.

Det hade även varit praktiskt att kunna flytta bilderna dit man vill (som på en riktig sidolayoutsida)

Är redigeringssidan optimerad för något speciellt format och/eller webbläsare? Jag använder företrädesvis Chrome.

Undrar Evas man =redigeraren :-)

Re: Redigering av hemsida med text och bild

Nej. Tyvärr inte.
Det enda sättet är att spara ofta. Jag finner det enklast att bygga det rakt upp och ner, utan några som helst inställningar, sedan spara och se var det behövs speciella inställningar. Sedan om det är någonting man gör på varje sida, eller med varje bild kan supporten hjälpa till att bygga in det i mallen, så att det blir så som standard.

Det kommer att komma en ny version av redigeraren och jag tror att wysiwyg (det du ser är det du får) står på listan för den versionen, men det är ingenting som är säkert ännu.