Rotera bild?

Malin
Hej!

Jag har laddat upp ett foto som jag skulle vilja rotera. Går det?

Originalbilden är rättvänd men när jag laddar upp den blir den "liggandes".

Re: Rotera bild?

TheSuss
Administrator
Det går, men utanför n.nu.
Det finns webbtjänster för att vända på bilder, till exempel http://flipapicture.com/
Alternativt kan du göra det i bildbehandlingsprogram i datorn.

N.nu manual - manual.n.nu

CSS och Designhjälp - webb.susscreations.se

Re: Rotera bild?

John
jag har samma problem, trots att jag roterar i bildbehandlingsprogram så laddas bilderna upp i fel rotation, någon som har löst detta?

Re: Rotera bild?

TheSuss
Administrator
Det verkar märkligt, vilket bildbehandlingsprogram använder du?