Samarbete med Nabble

Jim Westergren
Administrator
Nabble är ett företag som erbjuder tjänster där alla enkelt kan skapa diskussionsforum och bloggar som sedan kan bäddas in på en hemsida. Detta supportforum är till exempel byggt i Nabble.

N.nu har nu startat ett samarbete med Nabble, mer om detta kan läsas här.

Måns och jag håller på att översätta hela systemet till Svenska. Så snart kommer man att kunna välja att ha sin Nabble blogg eller forum på Svenska. Läs mer här.

Jag har gått igenom deras bloggapplikation och gjort en lista på stora förbättringar. Det glädjer mig nu att Nabble nu har genomfört i stort sett allting som jag rekommenderade. Se här.

Jag har fått dem att implementera avatarsystemet på Gravatar, se här. Detta betyder att ni som har laddat upp en avatar på Gravatar har nu den avataren på alla bloggar och forum i Nabble systemet, alla kommentarer eller gästböcker med Disqus, alla Wordpress bloggar med mera. Jag kommer även att använda avatarer från gravatar på N.nu i en senare framtid.

Även varning i e-post som kommer från forum att ens svar kommer att publiceras publikt som ett inlägg i forumet. Se här.

Feedback från er användare från N.nu

Jag frågar nu er på N.nu som använder en tjänst från Nabble om det är något ni vill ha ändrat eller förbättrat. Skriv här i tråden så kommer jag sedan att sammanställa och skicka vidare till Hugo på Nabble.

Jag vill även ha feedback på hur N.nu kan förbättras när det handlar om Nabble. Instruktionerna i admin kommer att skrivas om att förbättras.
/ Jim Westergren

Re: Samarbete med Nabble

TheSuss
Administrator
Jag ser fram emot deras temaändringar-
De tråkiga temana är anledningen att jag inte använder det någonstans ännu...

N.nu manual - manual.n.nu

CSS och Designhjälp - webb.susscreations.se

Re: Samarbete med Nabble

Måns Gullberg
Håller med Susanna, tycker det är dax för en lite fräschare design!
Mvh / Best regards
Måns Gullberg