Sökfunktion

vigge50
Hej
Jag har fått en förfrågan från min pappa om jag kan hjälpa till att skapa en hemsida åt företaget som han jobbar på där hemsidan ska fungera som en produktkatalog liknande den jag länkar nedan. Jag vet att det inte går att fixa inloggning som finns på den sidan men det är inte säkert det behövs. Det som dock skulle behövas är en sökfunktion där det går att söka efter de olika produkterna, är detta möjligt att göra utan mycket kunskap i programmering eller är detta väldigt avancerat? Jag vet att det går att integrera googles sökfunktion på ens hemsida men detta är inte aktuellt.

hemsidan är på nederländska men det är sökfunktionen jag är ute efter.

http://www.schotmanelektro.nl/
Jag hjälper till här på forumet och svara på så mycket som jag kan.
Titta gärna in på min hemsida http://www.3dhus.se

Re: Sökfunktion

Nej, Då den typen av sökmotor söker i en befintlig databas, och n.nu inte tillhandahåller databaser går detta inte att få till på en n.nu-sida.

Dock om du implementerar en ebutik via ecwid t.ex. ligger databasen hos dem och bör kunna vara sökbar via t.ex. ett inbäddat fält på n.nu-sida. Jag vet alltså inte säkert om denna funktion är möjlig.