Sökmotor på hemsidan (vet ej om den funkar)!

Sökmotor på hemsidan (vet ej om den funkar)!

emilsson
This post was updated on .
Vet inte om den funkar.
Kod:

<form action="http://www.dinsida.n.nu">
<input name="query">
<input type="submit" value="Sök!">
</form>

Credits: jocke, www.alltomoffroad.se

Billiga Däck. www.billigadack.n.nu. Välkommen till Gummikungen. Hamstrar. www.hamstrar.org. Allt om både guldhamstrar och dvärghamstrar.

Det finns även ett N.nu-verktygsfält som kan laddas ner här

Re: Sökmotor på hemsidan (vet ej om den funkar)!

emilsson wrote
Vet inte om den funkar.
Bara som en liten påminnelse!

Det fanns en önskan och uppmaning från Jim Westergren i denna tråd "Klicka Här"

"Vänligen testa koder så att ni är säkra på att det fungerar innan ni skriver det öppet på detta forum som hundratals läser. Vi får en del onödiga supportfrågor gällande koder från andra som inte fungerar."

Mvh Johnny

Re: Sökmotor på hemsidan (vet ej om den funkar)!

Jep, den koden funkar.

Använder den själv, inte på Allt om offroad, men på t,ex reello.n.nu

Re: Sökmotor på hemsidan (vet ej om den funkar)!

emilsson
Testade den och den funkar inte för mig.

[...]

jocke
Du måste ändra adresen till din egen sidas URL

Date: Tue, 14 Jun 2011 10:27:53 -0700
From: [hidden email]
To: [hidden email]
Subject: Re: Sökmotor på hemsidan (vet ej om den funkar)!

http://n-nu-support.970493.n3.nabble.com/Sokmotor-p-hemsidan-vet-ej-om-den-funkar-tp3038986p3063977.html
To unsubscribe from Sökmotor på hemsidan (vet ej om den funkar)!, click here.

RE: Sökmotor på hemsidan (vet ej om den funkar)!

emilsson
jag har gjort det men det funkar ändå inte!

[...]

Den är faktiskt fel. I XHTML måste alla taggar och attribut stå med små bokstäver!
Plus så måste alla taggar ha en slut-tagg, det innebär att du inte kan skriva så här:
<FORM ACTION="http://www.hamstrar.org">
<INPUT NAME="query">
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Sök!">
</FORM>