Ta bort Extra sidor

Lars Erik Blomqvist
Hur tar jag enklast bort en felaktig inlagd extrasida?

Re: Ta bort Extra sidor

LennartL
Om du  går in på Sidredigerare i menyn och sedan väljer "Extra sidor" (kan stå extra undersidor) och kryssar i rutan för den sidan du vill ta bort och sedan trycker du på "Spara" så raderas sidan OBS!! och dess innehåll.

Re: Ta bort Extra sidor

Blomman
Tack för hjälp. Hur lägger jag in en länk till en .PDF-fil under en rubrik i sidokolumnen?

Re: Ta bort Extra sidor

LennartL
Först laddar du upp PDF-filen under Funktioner och ladda upp fil.
När den är uppladdad klickar du på raden en gång så hela raden blir markerad och sedan högerklickar du i raden och väljer kopiera.
Sedan går du in i sidredigeraren i menyn och väljer Redigera sidkolumn.
Sedan är det viktigt att du har HTML valt. Där du ser html-texten
Det väljer du med att klicka på "Visuellt/Html (+/-)
Sedan klistrar du in det du kopierat på ett lämpligt ställe.
GLÖM inte att sedan klicka på SPARA.
För att se hur det blev går du tillbaka till Visuellt läge och kollar om det hamnade rätt.
Lycka till!!
Längst ner till höger på denna sida kan du se hur det kommer att se ut: http://www.gertlennart.com/
Och även däruppe på sidan ser du en PDF-fil.