Uppdatering av poängsystemet

Jim Westergren
Administrator
Den 2019-08-08 så uppdaterade jag poängsystemet.
Precis som tidigare så behöver man titta på sina poäng för att de ska räknas om, det kan göras här.

Lista på ändringar:
  1. Poängen för facebook likes har inte fungerat sedan månader och har nu tagits bort. Det är Facebook som tagit bort möjlighet att få denna siffran på det sätt jag gjorde tidigare. Finns andra mer komplicerade sätt att få siffran men det innebär problem eftersom kopplad eller inte kopplad domän, med eller utan https är alla olika siffror.
  2. Maxpoängen för "1 poäng för varje besök de senaste 14 dagarna" har höjts från 300 till 400.
  3. Poängsystem för andra som länkar till din hemsida (max 200) var tidigare ett komplicerat system av Ahrefs och har nu ersatts med ett mycket enklare system: din DomainScore multiplicerat med 5.
  4. Bloggen Dagens N.nu hemsida har varit igång nu sedan november 2012 och den kvalitet på hemsidor som valts ut har gått ner. Därför har bonusen som man får om man blivit utvald sänkts från 200 till 100.
/ Jim Westergren

Re: Uppdatering av poängsystemet

Jim Westergren
Administrator
Ny mindre uppdatering som gjordes 2021-12-01:

"1 poäng för varje besök de senaste 14 dagarna (max 400)."

Har ändrats till:

"0,5 poäng för varje besök de senaste 30 dagarna (max 500)."
/ Jim Westergren