Vill du ha rullande text på din hemsida?

Vill du ha rullande text på din hemsida?

Hejsan allihopa!

Tänkte bara dela med mig av ett litet script.

Du får rullande text på din sida om du sätter in följande kod i html-läget:

<marquee scrolldelay="60" style="font-family: Arial; color: #000000; font-size:18pt; font-weight:bold" scrollamount="3">Rullande text</marquee>

Du kan reglera hastigheten på "Scrollamount", ju högre desto snabbare.

Du kan också reglera vilken färg på "color: #000000;" <- detta är svart.

Resten löser ni nog!

Re: Vill du ha rullande text på din hemsida?

jocke
Räcker inte det bara med att srkiva i HTML-läge:

<marquee> sen texten </marquee> ??

Så har jag alltid gjort..

Mvh, Jocke

Re: Vill du ha rullande text på din hemsida?

Det går bra men inte om du vill ha alla extra funktioner som hastigheten på scrollningen, färg inställning, storlek etc.

RE: Vill du ha rullande text på din hemsida?

jocke
Jaa, på det sättet. Men om man bara vill ha det att rulla så går det ju

Date: Wed, 25 May 2011 09:44:30 -0700
From: [hidden email]
To: [hidden email]
Subject: Re: Vill du ha rullande text på din hemsida?

Det går bra men inte om du vill ha alla extra funktioner som hastigheten på scrollningen, färg inställning, storlek etc.
www.svensksupport.n.nu / www.englishsupport.n.nu
Support
Är du nöjd med supporten eller bara älskar N.nu? Ge då gärna beröm här!

http://n-nu-support.970493.n3.nabble.com/Vill-du-ha-rullande-text-p-din-hemsida-tp2952035p2985012.html
To unsubscribe from Vill du ha rullande text på din hemsida?, click here.

Re: Vill du ha rullande text på din hemsida?

Stig
Har provat detta och det fungerar så länge redigeraren står på HTML, men så fort jag går över till Visuellt och skall göra någon annan redigering där (inget som har med marquee att göra) så försvinner funktionen. Vad har jag gjort för fel?