Zonfil?

Moni
Hejsan,

Vi vill genom Telia (och Office 365) skaffa en ny epost-adress. Då ska det hos Loopia, där har vi DNS-servrarna, pekas om till nya DNS-servrar. Loopia säger enligt nedan:

"Ni behöver först kontakta er nuvarande leverantör (GleSYS) och be om en exportfil av era nuvarande
DNS-inställningar, och skicka dem vidare till oss".

Så nu är min fråga - Finns det någon exportfil som vi kan få ta del av?

Hälsningar
Moni
derdelihudvard.se

Re: Zonfil?

Jag tror att Loopia kan hjälpa er med hjälp av denna länk, återkom om så inte är fallet.

http://www.egenhemsida.nu/meddelande-till-webbhotell-och-domanregistratorer

Re: Zonfil?

Moni
Hej och tack för svar,

Det är Loopia som efterfrågar uppgifterna och säger att jag ska fråga hemsideleverantören.
Exportfil/zonfil behöver vi. Kan någon hjälpa oss med det?

Hälsningar
Moni
derdelihudvard.se

Re: Zonfil?

Moni
Hur går det? Finns det hjälp att få i denna fråga?

Hälsningar
Moni
derdelihudvard.se

Re: Zonfil?

Jag har skickat frågan högre upp i supporten.

Re: Zonfil?

Hej Moni,

Det finns ingen exportfil/zonfil och det behövs heller inte.

Det är bara att peka både www och @ mot IP 109.74.0.92, inga andra DNS-records behövs. Detta är all information som Loopia behöver.

Re: Zonfil?

Moni
Hej Jim,

Tack för svaret! Det löste sig hos Loopia.

Hälsningar
Moni
derdelihudvard.se