ads.txt

Lennart
This post was updated on .
Hur gör man och hur får man in det i hemsidan?
Vad är ads.txt-fil?
Hur gör man en ads.txt-fil.
Jag får påminnelser från GoogleAdsense
att jag ska göra en sådan fil och stoppa in den i hemsidan.
Men hur??

Re: ads.txt

Detta går att lösa på n.nu med lite egen kodning i mallen.

I egen mall i HTML-fältet:

##if_url_is_ads.txt { ##
**** det som står i txt-filen ****
## } else { ##
**** hela alltet som är där nu ****
## } end_if##

Alltså. Överst i fältet för html i egen mall klistrar du in:
##if_url_is_ads.txt { ##
**** det som står i txt-filen ****
## } else { ##

Sedan ersätter du hela raden
**** det som står i txt-filent ****
med det som faktiskt är i ads.txt-filen du laddar hem från Google

Därefter scrollar du allra längst ner och lägger in
## } end_if##

och återkom till [email protected] om det skulle vara problem ​​​​​

Re: ads.txt

Lennart
Jag får fortsatt varning för ads.txt på googleadsense ang min hemsida.
Varför?

Re: ads.txt

Hej igen, jag missade ett steg i min instruktion. Beklagar.
Se första steget här:
https://manual.n.nu/article/70-lagga-in-ads-txt-till-google
Det går fint att göra det i efterhand

Re: ads.txt

Lennart
Fortfarande påminnelse om ads.txt.

Varför??

Re: ads.txt

Maila gärna [email protected] med vilken sida det gäller så kan vi hjälpa dig vidare.