Tråden om stavfel

Re: Tråden om stavfel

emilsson
Här kommer ett fel till: På guidesidan för hur man ska kunna synas i Google, längst ner står det så här: Denna guide senast uppdaterad 14 "june" 2010. Bara för att upplysa en femte gång.

Billiga Däck. www.billigadack.n.nu. Välkommen till Gummikungen. Hamstrar. www.hamstrar.org. Allt om både guldhamstrar och dvärghamstrar.

Det finns även ett N.nu-verktygsfält som kan laddas ner här

Re: Tråden om stavfel

Tack så mycket. Jag har nu gått igenom, rättat till och även gett ut belöningar.

Angående "(No data yet, go get some hits)" i statistiken så för jag fixa den senare eftersom den verkar ha något tekniskt problem.

Angående: Länkrubrik i Google (startsidans "title") så ska det vara så faktiskt.

Tack

Re: Tråden om stavfel

Adam
Jag har inte fått nån belöning? Angående det, kan man ändra domännet och sen då tiden för uppgradering går ut behålla det?
//Adam

Re: Tråden om stavfel

Hejsan Adam!

Du kan ändra domännamnet, det försvinner inte då din uppgradering löper ut.

Fortsätt hjälpa till så blir du med all säkerhet belönad.

Re: Tråden om stavfel

emilsson
På sidan där man byter mall fastnade jag på en liten sak: Texten under bilderna på de mallar som header kan bytas, står det "header bild" Jag tycker att det ska stå "header", "Headerbild" eller "Header-bild".

[...]

Har igen hittat ett stavfel. På förstasidan där det står "därför skall du välja n.nu". Där står det enkel att använda för alla. Det skall väl stå enkelt att använda för alla?

Får jag uppgradering nu?
//Adam

Re: Tråden om stavfel

Jim har koll på denna tråden och svarar när han har tid.

Var snälla och skapa inte nya trådar om stavfel, och skriv inte samma sak två gånger.

Jim delar också ut uppgraderingar till dem som hjälper. Har du inte fått så kommer du säkerligen få.

Re: Tråden om stavfel

emilsson
När man administrerar sin hemsida, står det i titeln för hemsidan (toppen av fönstrer): Admin "FOR" hamstrar.n.nu. Bara för att upplysa en sjätte gång.

Re: Tråden om stavfel

Tack. Jag har gått igenom, korrigerat och delat ut lite belöningar.

länken till SEO-guide.se är fel #Guide till hur du syns i Google

Jonas
Hej Jim,
länken till SEO-gudie.se är fel, på sidan:" Guide för att synas i Google"
 när man trycker på länken: SEO-Guide.se så kommer man till SEO Forum
Bild
Mvh:Jonas

Re: Tråden om stavfel

emilsson
Här kommer ett till: På widgets-sidan där det står hur man lägger in PDF dokument o.s.v, står det: Klicka på "Select files to upload", välj "DIN"/dina dokument som du vill ladda upp. Om jag har rätt så ska det stå DITT.
Bara för att upplysa en åttonde gång.

[...]

På sidan där man ändrar Favicon, i titeln, står det: "ANDRA" Favicon

Re: Tråden om stavfel

Det här är inte ett stavfel men borde uppdateras!
Det är att på dina (Jims) sidor så står det copyright 2010, du borde ändra till 2011!
på widget och i instälningar mm. så står det copyright 2009-2010???

Re: Tråden om stavfel

Jim Westergren wrote
Om ni hittar något stavfel eller fel grammatik på N.nu så kan ni skriva här så ska jag rätta till.
2011-02-22
Guide till hur du syns i Google:
Stegen nedan är framtagna speciellt för N.nu och ska följas nogrannt och i korrekt ordning för bästa resultat.
Skall vara noggrant

Ju fler länkar du skaffar till din hemsida destu bättre kommer din hemsida att placera sig på Google.
Skall vara desto.

Under nyheter:
1 sept 2010:
Skall vara "sep aug"

Ändra Inställningar:
E-post:
För dit N.nu konto och dit meddelanden från kontaktformuläret på din hemsida ska gå till.
Skall vara "ditt"

Du kan skapa en ny favicon genom att konvertera en exiterande bild:
Skall vara "existerande"

Ändra knapparnas ordningföljd.
Skall vara "ordningsföljd"

Widgetar:
Med en RSS-widget kan du till exempel enkelt ha en ruta på din hemsida med länkar till de senaster nyheterna på Aftonbladet eller de senaste inläggen på din blogg.
Skall vara "senaste"
-----------------------
2011-02-24
Hjälp till att svara på andras frågor:
Du kan registera dig i forumet här och då till exempel...
Skall vara "registrera"
Jag reserverar mig lite för mina egna fel här

Re: Tråden om stavfel

Tack så mycket Johnny! Jag har korrigerat detta nu och gett dig en belöning.

Re: Tråden om stavfel

Jim Westergren wrote
Tack så mycket Johnny! Jag har korrigerat detta nu och gett dig en belöning.
Hjärtligt tack.

Re: Tråden om stavfel

Jag har inte hittat ett stavfel men ett fel.

Det är på google om man söker på "gratis hemsida"

Så står det att över 7 tusen har valt n.nu

är det inte nu över 15 tusen? Borde inte ni ändra det?

Mvh, Jocke

Re: Tråden om stavfel

emilsson
Bild:

Din uppgradering är nu aktiverad och löper fram till och med den 6 "May" 2011. Om du vill förlänga din uppgradering kan du göra det här.

[...]

I guiden för att synas i Google står det: Stegen nedan är framtagna speciellt för N.nu och ska följas "noggrant" och i korrekt ordning för bästa resultat. Om du behöver hjälp, fråga på supporten.

[...]

Eric Bodin
■Skapa upp till 30 extra undersidor istället för 10.

det står 50 där man skapar inkl jag har bara 5 :(
Mvh: Eric. jag är en frivillig hjälpare i supporten på 13 år och svarar på dina frågor min privata är den med en bild på en fjäril och där heter jag : Eric OBS! Prenumerera på nyhets brevet till www.gexon.n.nu och få ex: 1 kort för 10 kr! fyll i mejl adressen nedan.
123