Video klipp för N.nu användare.

Re: Video klipp för N.nu användare.

Suveränt Johnny, bra jobbat.

En liten detalj dock. Alla koder som börjar med ## som till exempel ##DISQUS## behöver inte växlas till HTML-läge för att klistras/skrivas in. Om det är enkelt att ändra i videon så gör gärna det, annars så gör det inte så mycket. Väldigt bra med detta, jag har bäddat in den på adminsidan för DISQUS.

Re: Video klipp för N.nu användare.

Jim Westergren wrote
[...]

Hejsan, Jim.
Skall fixa detta. Får klippa bort den delen i videon. Jag provar.
Tack, nu lärde jag mig något nytt ;)

[...]

Hej Jim,
jag har redigerat videon "DISQUS" och har ändrat länkarna här på support.

Videon finns på Youtube: N.nu Lägg in DISQUS, en gästbok på din hemsida

Jag kommer att ta bort den gamla från YouTube.

Mvh Johnny

Re: Video klipp för N.nu användare.

Perfekt. Har ändrat inbäddningarna till den nya.

Re: Video klipp för N.nu användare.

Riktigt bra! Har redan skickat den till 5 personer, minst!

Re: Video klipp för N.nu användare.

Måns Gullberg wrote
Riktigt bra! Har redan skickat den till 5 personer, minst!
Jag spinner vidare på nya videoguider, hoppas det regnar i helgen

Re: Video klipp för N.nu användare.

Nu när nyhetsbrevet skickades ut så fick jag långt över 100 mails och detta har varit till god nytta i vissa fall.

Det förklarar också min inaktivitet i forumet just nu.

[...]

Hej,
För några veckor satt jag och funderade allvarligt med nyttan av videos och framför allt att det nog blev merjobb för dig och Jim.
Min tanke var bara att ha de på forumet och eventuellt länka till dem om det fanns något intresse. Tyvärr så kanske de skapar mer jobb än nytta. Men min tanke var aldrig att få någon spridning på dem och inte heller störa den dagliga verksamheten på N.nu.
Hoppas att allt återgår till det normala snart igen
Hälsning från Johnny

Re: Video klipp för N.nu användare.

Hejsan!

Fina video klipp!

Var kan man ladda ner det programet som du använder för att filma??

Lycka till!

Ha det bäst!!! XD

Mvh, jocke

Re: Video klipp för N.nu användare.

Hej på dig Jocke.
Det finns nog en trail att ladda hem på techsmith.com/camtasia
Bara ladda hem och prova, ha det så kul samtidigt
Hvh Johnny

Re: Video klipp för N.nu användare.

Johnny wrote
Måns Gullberg wrote
[...]

Du missuppfattade mig nog, detta har bara hjälpt till, jag har fått mindre jobb just på grund av detta. Jag passade bara på att förklara varför jag var inaktiv i forumet, inte på grund av dina videoklipp utan att nyhetsbrevet just blivit utskickat.

Tack igen Johnny och fortsätt gärna göra filmer! Har även fått ditt e-post, svar kommer.

edit: Jag kan också tillägga att jag alltid får 100+ mails när nyhetsbrev skickas ut. Jag ville bara säga att dina videos kom bra till hands på en del av dem 100 e-post jag fick.

Re: Video klipp för N.nu användare.

Jag blev orolig att det fanns en del missar som blivit förbisedda och ställt till det för n.nu.
Nu kan jag pusta ut
Tack.

Re: Video klipp för N.nu användare.

Hej.
Har varit borta några dagar från forumet på grund av massor av jobb. Nu har jag lagt upp en ny video på youTube, den beskriver hur man lägger upp Nabble diskussionsforum på hemsidan. Har också några till som jag skall göra färdiga.
Mvh Johnny

Diskussionsforum: http://www.youtube.com/watch?v=BfTu4q70AzE

Re: Video klipp för N.nu användare.

Gillas skarpt!

Den var väldigt tydlig, förmodligen kommer vi inte få frågor om detta längre.

Re: Video klipp för N.nu användare.

Nya videos på Youtube.

Ändra eller skapa en egen Favicon.-->Klicka här.

Byta och radera header.-->Klicka här.

Re: Video klipp för N.nu användare.

Suveränt jobbat Johnny! Jag sitter mitt uppe i annat men återkommer om någon dag eller så med mer info och inbäddning/länkning av dessa.

Re: Video klipp för N.nu användare.

Hej.
Ny video på Youtube:
Förklarar hur man kan skapar en undersida och länkar till den med text eller bild, ca 5 min lång.
-->Klicka här för videon.
Hälsning Johnny.

Re: Video klipp för N.nu användare.

Super Johnny!

Re: Video klipp för N.nu användare.

Måns Gullberg wrote
Super Johnny!
Tack Måns

Re: Video klipp för N.nu användare.

Ny  YouTube video upplagd med rubriken
Sätt din hemsida som "Under konstruktion" --> Klicka här för video
Glöm inte att öppna din hemsida för besökare när du är färdig med din sajt.
Video längd: 2min 30sek
Hälsning Johnny