Video klipp för N.nu användare.

Re: Video klipp för N.nu användare.

Underbart! =)

Vi har nu ändrat så att när man skapar en sida så är den inte satt som under konstruktion, detta får man själv välja i sina inställningar.

Re: Video klipp för N.nu användare.

YouTube video: Koppla en riktig domän till din hemsida på N.nu
Videon visar hur du köper en domän på Loopia och hur du ändrar namnservrar om det inte finns några e-postkonton på domänen. Detta för att kunna göra "Registrera koppling"
Länk till YouTube videon-->Klicka här.
Tid, ca 9 minuter lång

RE: Video klipp för N.nu användare.

jocke
Nice film!! Du borde få uppgradering eftersom du hamna betala domän namnet som du köpte!

Re: Video klipp för N.nu användare.

Grymt Johnny!

Ett måste för domänkopplingsguiden!

Re: Video klipp för N.nu användare.

Jättebra Johnny!! Det kommer att hjälpa mycket eftersom det är ca 1-3 varje dag som hoppar över steg 3 i guiden.

Jag har bäddat in videon. :)

Re: Video klipp för N.nu användare.

Hampus
Johnny wrote
Hej,
Jag har gjort några videoklipp som jag hoppas kan komma till användning när ni skapar era hemsidor. Jag börjar med 4 stycken här och planerar fylla på med fler när tid ges. Har du några speciella idéer om vad du vill se så hör av dig. Berättarröst vill jag kanske undvika och det blir definitivt ingen musik i klippen :)
Nästa planerade klipp kommer nog att handla om "Bildgalleriet". Tanken är också att ladda upp dessa videos på Youtube, meddelande om detta kommer.
Hoppas att något kommer till nytta.
Hälsning Johnny.

Hur du får text vid bild---> Klicka här.

Infoga en YouTube video--> Klicka här.

Gör länkbar text--> Klicka här.

Gör en bild klickbar (länkad)--> Klicka här.

Filmerna ligger nu också på YouTube

2011-05-09
YouTube video: Fotogalleri Lightbox
10 min lång.

2011-05-11
YouTube video: Gästbok DISQUS
11 min lång.

2011-05-24
YouTube video: Diskussionsforum.
7 min lång.

2011-05-27
YouTube video: Ändra eller skapa en Favicon
12 min lång.

2011-05-30
Youtube video: Byta och radera header.
7 min lång.

2011-07-10
Skapa en "Extra undersida" och länka till den med text eller bild.
5 minuter lång.

2011-08-06
YouTube video: Klicka här--> Sätt din hemsida som "Under konstruktion"
Glöm ej att öppna din hemsida för besökare när du är färdig med ditt arbete.
Tid för video: 2min 30 sekunder

2011-09-10
[...]
Hejsan Johnny,

Mycket bra videos du gör. Dessa är till stor nytta både för n.nu och för användarna :)

Tack! :)

Mvh:
Hampus
Bwa.n.nu
Hoztia, Sveriges nyaste webbhotell som är gratis! | www.hoztia.ml

Re: Video klipp för N.nu användare.

Hampe wrote
[...]

Hej Hampus.
Tack för berömmet.
Har några video till som ej är färdiga. Jag försöker lyssna av vad som är viktigt/intressant. Sen så får man se vad det blir :)
Hälsning Johnny.

[...]

Jag har några förslag:

1. Hur man gör forumlär
2. Hur man gör en enkel gästbok

Dessa frågorna får jag via mail varje dag.

Och kan du filma min sida i en av filmerna? (www.bwa.n.nu) :P

Mvh:
Hampus
Bwa.n.nu
Hoztia, Sveriges nyaste webbhotell som är gratis! | www.hoztia.ml

Re: Video klipp för N.nu användare.

Hej du borde laga en N.nu sida där alla videoklipp finns.

Mvh, jocke

Re: Video klipp för N.nu användare.

jocke wrote
Hej du borde laga en N.nu sida där alla videoklipp finns.

Mvh, jocke
Hej Jocke, ja det kunde man ju göra men det allra bästa är nog att lägga upp dem här på forumet då tillgängligheten nog blir bättre.

Re: Video klipp för N.nu användare.

Jag har lagt upp en ny YouTube video "Skicka e-post från din egen domän med hjälp av Gmail (utan Google Apps)"
Gå gärna till första inlägget i denna tråden och läs mer.
Video-klipp för N.nu användare.

Re: Video klipp för N.nu användare.

Jättebra video Johnny!

Jag har lagt upp den i guiden. Men jag skulle önska att du redigerade slutet innan eller efter signatur att du har med att man kan välja den nya som standardadress (punkt 5 i min guide).

Jag kommer nu att redigera /admin/email.php men denna nya metod.

Re: Video klipp för N.nu användare.

Tack.
Jag skall försöka infoga ett klipp som beskriver detta men om någon undrar redan nu hur man gör så gjorde jag en liten beskrivning och lägger upp den här nedan.

För att ange vilken e-post du vill ha som standard ändrar du detta i ditt gmail-konto. Klicka på kugghjulet
som finns längst upp till höger, "Inställningar för mail"
Klicka på fliken "Konton och import". I vänsterspalten letar du upp "Skicka e-post som" Där ser
du dina epost-adresser och till höger om dessa finns valmöjligheten att klicka på "använd som standard" för den e-post som du vill ha som standard.
Vill du inte svara med din standard e-post så skiftar du tillfälligt e-post adress i fältet "Från", se bild.

EDIT: Jag har nu redigerat videon och har tagit med att sätta den nya e-posten som standard.....

Länk till Videon: http://youtu.be/N6Y6GgKHgDM

Hälsning Johnny

Re: Video klipp för N.nu användare.

Benyamin
gillar filmerna du gjort lätta att förstå :D
Hej! Mitt namn är Benyamin Lindgren! Jag är en frivillig hjälpare!

Du kan även nå mig på skype genom  att klicka på knappen nedan.

My status

Re: Video klipp för N.nu användare.

Jag har gjort en liten instruktionsvideo till testversionen av bloggen.
Länk till videon --> Klicka här
Speltid 7 minuter

Re: Video klipp för N.nu användare.

Vinran
Du borde lägga till mina klipp här har hjälpt många med n.nu :)
http://www.youtube.com/playlist?list=PL75EB041CDEAA1F05

Eller använd SwedenCs.se webb-desgin som säljer proffsiga n.nu sidor med java Html Css och liknande kod format.http://www.swedencs.se/webb-design
JM

Re: Video klipp för N.nu användare.

JM
Mkt bra ide med videos :)

Re: Video klipp för N.nu användare.

2013-03-13: Ny video om bloggen.
2013-03-13: Uppdatering av videon "Installation av DISQUS"
2013-04-07: Lägg in en karta på din hemsida med Google Maps.
Länk till videos finns i första inlägget i denna tråd -->
Klicka här

Re: Video klipp för N.nu användare.

Ny video uppladdad till YouTube "Rekommendera N.nu och bli belönad"
Länk till videos finns i första inlägget i denna tråd --> Klicka här

Tips:
Har du någorlunda bra internetuppkoppling så titta gärna på filmerna i HD och helskärm.
Går det för fort med instruktionerna så ha alltid musmarkören på start/stopp-knappen så att du hinner pausa i rätt ögonblick.

Re: Video klipp för N.nu användare.

En video som beskriver hur du laddar upp en bild genom att
"klicka och dra" eller använda bildens webbadress. Videon är ca 5 minuter lång och
finns på Youtube --> http://youtu.be/JYnUFuLudPU