Planerade nya funktioner för N.nu

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Adam
Sökfunktion

Skulle uppskatta om man skulle kunna ha en sök funktion i t.ex högra hörnet.
OBS! Jag talar inte om google sök på sidan.

//Adam
//Adam

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

jocke
Jo jag håller också med! jag skulle också vilja ha någon sök motor

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Videograbbarna wrote
Att folk ska fylla i användar namn och lösenord på en flik som heter medlemssida. Och att man kan lägga up video klipp utan att behöva ta från you tube.
Det är flera som har efterfrågat medlemssystem. Men jag ställer mig väldigt tveksam till det eftersom jag inte ser syftet med det.

Angående uppladdning av video så kommer jag inte att implementera det, det tar alldeles för mycket resurser. Det får göras på YouTube eller Vimeo och sedan bäddas in.

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Eric wrote
Hej hej,
jag har kommit på att det skulle finnas en bra knapp med siffrorna 1,2,3,4,5 så kunna man tycka till om en hemsida ex om min kompis var inne på min hemsida kunna han/hon trycka på 1 och då kom det upp en ruta där det står varför den inte är så speciellt bra så kunna man skriva någon rad där och sen skicka då får jag meddelandet så kan jag kanske ändra på det!!

Mvh: Eric
Jag tycker att du kan använda kontaktformuläret eller gästbok för det att få feedback på din hemsida. Jag ser inte att alla kommer att ha nytta av att kunna rösta på hemsidor.

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

emilsson wrote
Det skulle vara bra om man kunde redigera filen Robots.txt!
Det behövs inte. Den finns redan för alla hemsidor och är skriven på rätt sätt.

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Eric Bodin wrote
En ruta där man kan söka på saker på hemsidan ex: en speciell bild
jocke wrote
Jo jag håller också med! jag skulle också vilja ha någon sök motor
Adam wrote
Sökfunktion

Skulle uppskatta om man skulle kunna ha en sök funktion i t.ex högra hörnet.
OBS! Jag talar inte om google sök på sidan.

//Adam
Nej det behövs inte. En hemsida på N.nu är inte speciellt stor med maximalt 40 sidor. Med en tydlig meny och länkar till undersidor så ska man inte behöva söka. Jag vill inte lägga till onödiga saker.

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Gerd wrote
Jag instämmer. Jag vill också kunna kommentera varje enskild bild som jag kunde göra på Zoomin. Om det går att fixa så skulle det vara mycket bra.
Jag förstår att det skulle kunna vara trevligt. Men jag tycker att nuvarande fotogalleri är bra som det är. Du kan ju ha kommentarsystemet DISQUS under dina foton så att folk kan kommentera där.

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

jocke wrote
Hejsan!

Jag har ett förslag till dig Jim.

Det är att om du skulle kunna med hjälp av PHP,CSS och HTLM fixa så att man skulle
kunne bli medlem i nåns hemsida?
Vet du att man kan registrera sig och sen få en profil, Och sen skulle man kunna logga
in och skriva egna inlägg, kommentera andras inlägg. Mm. ?

Det tycker jag att skulle vara super bra ide! dessutom finns det mycket som du skulle
kunna "trimma" eller uppdatera på då! t,ex att man kan ändra färg på sin profil, lägga till
andra som vänner osv. Du vet tillexempel disskusions forum som det här, så måste man ju
registrera sig och välja användar namn mm. Så att man skulle kunna göra det på nåns hemsida?

Skulle det vara omöjligt? Om du inte förstår vad jag menar så kan du ta exempel från:
Facebook, 4x4swedenoffroad.se, Twitter, My space, MM.

Tack för att du läste det här!

Ha det bäst!!!  XD

Mvh. jocke
Hej Jocke,

Jag har funderat kring det här och beslutat nej. N.nu är till för att skapa snygga enkla hemsidor på ett enkelt sätt. Jag vill inte försöka bli som Facebook, Twitter osv. Jag måste fokusera N.nu och bli bäst på vissa speciella saker om jag ska lyckas istället för att försöka göra allting och misslyckas.

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Adam
Hejsan Jim!

Jag har redan kontaktat Måns om detta. Alltså om man skulle kunna fixa denna mall på n.nu. Jag är säker på att den skulle bli uppskattad med tanke på att den är enkel men ändå så snygg. :)

Mallen:

http://www.freecsstemplates.org/preview/yellowing/

Tack på förhand! :)
//Adam

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Skulle du kunna laga en PHP kurs på svenska?

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

emilsson
Ett tips:
En funktion som rättar stavfel med en ordbok där man kan lägga till ord om dom inte finns med.

Billiga Däck. www.billigadack.n.nu. Välkommen till Gummikungen. Hamstrar. www.hamstrar.org. Allt om både guldhamstrar och dvärghamstrar.

Det finns även ett N.nu-verktygsfält som kan laddas ner här

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Eric Bodin
skulle vara bra om man hade en skrivande text! ett exempel: http://www.comfuture.se/index.html alltså hemsidan skriver: Välkommen till comfuture på internet!
det vore kul om man kunna ha så i n.nu
Mvh: Eric. jag är en frivillig hjälpare i supporten på 13 år och svarar på dina frågor min privata är den med en bild på en fjäril och där heter jag : Eric OBS! Prenumerera på nyhets brevet till www.gexon.n.nu och få ex: 1 kort för 10 kr! fyll i mejl adressen nedan.

Det vore smart att man får en varnings triangel när man lämnar sidredigeraren där det står ex Du har inte sparat! om man inte spara men det är bara att kryssa den sedan!
[...]

peve
Jag skulle ville se möjligheten att ha flera lösenord, dvs att skilda flikar har skilda lösenord

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Dannz0
Hallå jim
Jag har ett förlag på en login. Så folket som vill bli medlem på ens sida ska kunna logga in och få ta del av saker man har på sin sida..

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Lite info för de som är nyfikna:

Igår blev jag klar med uppladdning av filer.

Jag håller på att jobba med ett nytt system för N.nu så att informationen på alla hemsidor sparas på ett helt annat sätt så att jag får en mycket större kapacitet för antalet hemsidor som kan finnas. Har jobbat med det en vecka ungefär och jag beräknar vara klar med det om ca 3 veckor. Det är väldigt mycket jobb och testning. Alla nya funktioner får vänta tills vidare.

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Jim Westergren wrote
Lite info för de som är nyfikna:

Igår blev jag klar med uppladdning av filer.
Tack, en riktig toppenfunktion. Enkelt att sköta och överskådlig fil-information.

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Eric Bodin
1.Vore bra om man kunna köpa mer minne för bilder eller något annat så slipper man köpa hela uppgraderingen.
2.Betala via sms eller något sådant.
[...]

Jooo!!! Att man kan betala saker via sms!!

Date: Wed, 23 Mar 2011 08:54:25 -0700
From: [hidden email]
To: [hidden email]
Subject: Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Hej!
1.Vore bra om man kunna köpa mer minne för bilder eller något annat så slipper man köpa hela uppgraderingen.
2.Betala via sms eller något sådant.
Mvh: Eric. jag är en frivillig hjälpare i supporten på 11 år och svarar på dina frågor min privata är den med en bild på en fjäril och där heter jag : Eric OBS! Prenumerera på nyhets brevet till www.gexon.n.nu och få ex: 1 kort för 10 kr! fyll i mejl adressen nedan.

http://n-nu-support.970493.n3.nabble.com/Planerade-nya-funktioner-for-N-nu-tp1868045p2720930.html
To unsubscribe from Planerade nya funktioner för N.nu, click here.

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Jag har ett förslag! skulle man inte kunna ha någon kontakt forum som man själv kan laga egna rader
och skriva egen text vad det skall vara.

Jag menar typ: ämnes rad, e-post, telefon nummer, namn...

Alltså att man själv skall kunna skapa egna rutor och bestämma vad det skall stå?

Om man har tillexempel en butik och vill ha:

-Namn.
-E-post.
-Ort.
-Tel.