Planerade nya funktioner för N.nu

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

jocke
Hej, Jim! Skulle du kunna ordna så att man kan ha "rullgardiner" i Meny knapparna?

Att om man rör över med musen en meny knapp så kommer det många knappar neråt.

Det kan vara t,ex extra under rutor. Så att om man t,ex rör musen över:

"om oss! så faller det ner en "rullgardin" som det kan stå fast: "kontakta", "info" osv

Så som du har på sidredigerar knapparna. Drar man musen över t,ex "övrigt" så kommer

det allt möjligt ner.

Du har ju redan kodat det till sidredigerar knapparna så kan du inte fixa samma kod till medlemarna?

Det kan fat vara extar under rutor som faller ner..

Förtstår du?

Mvh, Jocke

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Hairless
Vad menar du;) ?
"Det kan fat vara extar under rutor som faller ner.. "

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Hairless
Kul att ha hittat denna sida, då vet vi vart vi ska lägga förslagen:-)

1. När man trycker på en länk som finns i något inlägg i denna grupp så efter man har kollat på länken trycker man tillbaka och vill just komma tillbaka till den plats man var och läste i ämnet "Planerade nya funktioner för N.nu".
Kommer istället till förstasidan, måste gå in på nytt i gruppen, bläddra till rätt sida man var på och leta upp inlägget på nytt..

2. Japp en "Drop down"-meny där det finns underrubriker i menyn, för exempel klicka i menyn på rubrikerna på denna hemsida: http://www.americanhairlessterrier.info/
Det skulle vara ovärderligt och se mycket proffsigare ut än att lägga ut dokument som länkar/undersidor på en sida.

3. "Färdiga mallar för stamtavla och Ekipage"
Det finns över 800 000 hundägare i sverige och jättemånga vanliga hundägare har hemsidor där dom har med stamtavla..många väljer Din Studio enbart för den detaljen, att dom vet att man kan ha stamtavlan på sin hemsida.

Så här skulle det kunna se ut: http://lyckovallen.dinstudio.se/text1_68.html

Har hittat en gratistjänst som även proffessionella uppfödare använder.
Kan ni annars sno idé därifrån eller eller tom lägga in just detta
samt en svensk förklaring hur man gör? Hjälpa till så att man kan infoga den?

http://photos.imageevent.com/wudnshu/forjeanclode/Puppy.htm

Det skulle uppskattas av jäääättemånga!!

http://www.sitstay.com/PedigreeGenerator/

4. En chatsupport för snabbare hjälp.
Har man 10 problem, även små som där svaret kan vara "Ge mig koden" så blir inte problemet löst och man får vänta runt ett dygn till innan ni får höra att det kvarstår och ni svarar "posta fotot" ..ett dygn till.. Det verkat lätt ta 2 veckor innan man kan ha hemsidan klar för visning då fotot i headern ser bra ut, då alla saker är lösta. Har bara otroligt bra erfarenhet från Samsung och deras chatsupport..även Tele2:)

5. Att ha möjlighet att skriva en text med större bokstäver på textsidan. Kanske man vill ha en rubrik eller så - skulle vara bra att även ha fetstil, kursiv och understruken text.

6. Bonus: Kunna välja typsnitt på sidan?

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Hairless
Tillägg till punkt 3:
För att inte tala om alla uppfödare/kennelinnehavare som har hemsida som bästa arbetsverktyget - där är det ovärderligt att kunna ha en enkel stamtavla att fylla i. Som besökaren kan kopiera text ifrån.

Jättebra att ni är intresserade att utveckla n.nu och att ni vill höra vad vi tycker:)

RE: Planerade nya funktioner för N.nu

jag menar att om man rör dator musen över en av sina meny knappar, så faller det ner en "rullgardin" som det finns många extra meny knappar.

Som det finns om du far till instälningar och trycker på sidredigeraren, då kommer det massor mer ner..

Date: Thu, 31 Mar 2011 01:29:26 -0700
From: [hidden email]
To: [hidden email]
Subject: Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Vad menar du;) ?
"Det kan fat vara extar under rutor som faller ner.. "

http://n-nu-support.970493.n3.nabble.com/Planerade-nya-funktioner-for-N-nu-tp1868045p2757546.html
To unsubscribe from Planerade nya funktioner för N.nu, click here.

RE: Planerade nya funktioner för N.nu

Hej, en support chat kan det nog inte bli! Då blir det ju kaos här! Tänk nu ca. 17 000 använder n.nu och om alla börjar fråga 100 frågor av Måns den
tiden som han är inne så hinner han inte svara på alla, och då har han dessutom mindre tid att tänka på en fråga. Dessutom så har han sen inte tid att
svara på frågorna som finns i supporten. Annors bra ;)

Men en chatt som alla N.nu användaren kunde chatta med varandra på skulle vara bra.

Date: Thu, 31 Mar 2011 01:52:55 -0700
From: [hidden email]
To: [hidden email]

http://n-nu-support.970493.n3.nabble.com/Planerade-nya-funktioner-for-N-nu-tp1868045p2757583.html
To unsubscribe from Planerade nya funktioner för N.nu, click here.

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

diakonerna
kan ni snälla göra så man kan bli medlem på sin hemsida?
jag arbetar på en sida där det behövs att bara medlemar kan läsa den, men det går inte att göra den funktionen!
kan ni snälla göra så
hoppas du förstår va jag menar, det är lite svårt att förklara
tack på förhand
/alfred

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

På pedigree sidan som du länkade kan man kryssa i;

Check here if you want to see the actual HTML code. You can cut and paste it to your web page software. It will be displayed in a second window.

Gör man det får man (troligen) lite kod när man är klar, denna kan man lägga in på sin sida i HTML-läget.

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Hej, Jim skulle du kunna göra så att man kan i sidredigeraren, förrhandsgranska fören man trycker på spara?

Så som man göra med nyhetsbreven, i disskusions forumet osv.

För jag har ofta vilja testa hur en sak ser ut (för det ser inte alltid ut presis samma som i sidredigeraren)
Fören jag sätter in det. I fall jag skulle ändra mig. Så måste jag igen söka tillbaka den gammla koden.

Förstår du?

Mvh, Jocke

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Adam
Hejsan!

Detta kan förstås ta en stund att utveckla men ja det är en tanke, att man skulle få ett eget forum och inte nabbles och så att man inte skulle länkas till forumet utan att forumet skulle vara på "sidan" liksom.

Tack för svar.
//Adam

RE: Planerade nya funktioner för N.nu

jocke
Ok hoppas man kan skriva t,ex först ett ämne t,ex offroad tävling. Och under det så finns det massor olika mappar som det står trial, monsterrace, formula offroad osv..

Osv. Att det bli lika bra och bättre än nabbles. att man kan ändra permisioner osv..

Date: Sun, 3 Apr 2011 01:08:08 -0700
From: [hidden email]
To: [hidden email]

http://n-nu-support.970493.n3.nabble.com/Planerade-nya-funktioner-for-N-nu-tp1868045p2770463.html

Vi jobbade i Dreamweawer med vår gamla hemsida, då tryckte vi på F8 (eller var det F9) så kunde man förhandsgranska.

RE: Planerade nya funktioner för N.nu

Hairless
Visst en chatt som användare kunde chatta med varandra är också bra.

Hittade nån länk till koder om man vill ha drop downmenyer men det känns tryggast att det finns mallar härinne om man inte är van att koda.

Jag fått denna mailad (vet inte hur jag lägger in den, jag vill oxå ha drop down menyer:

Här är en bra sida för att skapa gratis/enkla dropdown-menyer:

Du kan välja någon som ser ok ut och sedan klicka på customize för att anpassa den efter ditt behov, skriva i vad som ska finnas i menyerna osv.
Man laddar sedan ner kod + eventuella knappar:

http://www.cssmenumaker.com/drop_down_css_menu.php

Annars kan man kika i koden och applicera den på er meny, men det är nog lite manuellt pill.

RE: Planerade nya funktioner för N.nu

Hairless
Kom just på att det verkar som att flera av funktionerna går att få till om man kan flytta "hela block", då kan man ex ändra textstorlek utan att alla bokstäver på sidan får samma storlek.
Som här, det syns i videon (högst upp till höger) det jag menar: http://www.hemsida24.se/

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Du borde göra en tävling att man kan vinna t,ex en iPhone 4 eller en iPad 2 elelr någo.

Det drar sig oftast till massor besökaren mm.

Du kunde göra t,ex

-Den hemsidan som har mest besökaren under 1 månad vinner...
-Den hemsida som det startas mest nya hemsidor ifrån vinner...
-Den som hjälper mest till att svara på frågor i supporten under 1 månad vinner...

Eller att man kansrkiva på en sidan varför man borde vinna den mm.

Så som loopia har.

förstår du?

Mvh, jocke

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Marcus
Hej! jag tycker att temat "news" från wordpress skulle passa perfekt.
http://wordpress.org/extend/themes/news

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Såg denna nya funktionen när min hemsidan var under konstruktion.

Obs: Glöm inte att din hemsida är stängd för besökare (under konstruktion). Ändra detta i inställningarna.

Nu kan man väl knappt missa detta

Tack för ännu en toppen-funktion.
Johnny

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Johnny wrote
[...]

Jag får mail varje dag just om detta, jag vet inte riktigt hur det går att missa, men tydligen går det.

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Gustaf
Hej Jim!
Jag har lite enkel kunskap om html och vill gärna hjälpa dig med steg 6:
(Förklaring av HTML-knapparna
Om man ändrar till HTML-läge så kan med hjälp av HTML-knappar ganska snabbt skriva HTML. Men det finns ingen förklaring av dessa knapparna och de vanligaste HTML-koderna. Detta ska jag fixa.)

Jag undrar om jag får gratis uppgraderad version om jag startar en sida som heter Gratis-hemsida.nu, och skriver om html och n.nu?

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Gör en funktion så att andra kan rekommendera en hemsida...
Så som man kan rekommendera N.nu typ.

Att man kan sätta på sin hemsida:

Rekommendera den här hemsidan till en vän.
Och sen så skall man fylla i vännens epost sitt eget namn...

Det skulle vara bra!

//jocke