Planerade nya funktioner för N.nu

1234 ... 7

Planerade nya funktioner för N.nu

Jag jobbar hela tiden med att förbättra N.nu. Här tänkte jag lista vad som är planerat. Du har då möjlighet att lämna kommentarer och synpunkter i förväg.

Speciell mall som man skapar själv

Jag kommer att koda en speciell mall som man själv bestämmer hur den ska se ut med färger, typsnitt, storlek osv utan att behöva kunna HTML och CSS.

Minst 30 nya snygga mallar

Ni kan se vilka nya mallar som jag planerar att lägga in på denna länken. Om det finns önskemål om en viss mall så skriv det i kommentarerna.

Funktion för backup

Jag gör backup varje dag själv men ni själva ska även kunna göra backup och ladda ner en zip fil med innehållet av er hemsida.

Bli klar med översättningen på spanska

Jag har anlitat någon som har börjat jobba med detta. Denna person ska sedan även marknadsföra tjänsten till Spanien och Sydamerika.

Förklaring av HTML-knapparna

Om man ändrar till HTML-läge så kan med hjälp av HTML-knappar ganska snabbt skriva HTML. Men det finns ingen förklaring av dessa knapparna och de vanligaste HTML-koderna. Detta ska jag fixa.

Förbättra, utöka och förenkla guiden att synas i Google

Jag har märkt att en del har svårt att förstå min guide. Jag tror att jag kommer erbjuda en enkel kort version och en längre mer avancerad version.

Uppdatera villkoren

Jag har missat en del saker i villkoren som till exempel vem som är ansvarig för innehållet osv. Dessutom behöver jag någon lagkunnig att titta igenom och komma med synpunkter och korrigeringar.

Lösning och guide till hur man kan ta emot betalning

Man ska kunna sälja saker på sin hemsida på ett smidigt sätt. Här saknar jag undersökning av vad som finns, testning och sedan att skriva instruktioner. Uppdatering: Nu har jag undersökt en del mer och det lutar åt att jag kommer välja ecwid som leverantör för implementering.

Ny funktion att visa statistikräknare på hemsidan

En del har efterfrågar att kunna visa siffror från sin statistik på själv hemsidan. Jag vet hur jag ska koda detta så det är inga problem.

Bättre lösning för uppladdning av bilder

Istället för PHP kommer jag byta till SWFUpload som bland annat har fördelen att det går mycket snabbare att ladda upp eftersom bilderna skalas om innan de laddas upp och man kan ladda upp flera bilder samtidigt. Detta är dock ganska avancerad kodning.

Bättre lösning för Lightbox

Det är inte helt optimalt att man måste klistra in HTML-kod för att lägga in bilder med Lightbox. Har ingen lösning på detta just nu.

Bättre organisering av uppladdade foton

Jag har fått önskemål att kunna organisera uppladdade bilder bättre. Typ som olika mappar. Jag får fundera på det.

Rekommendera andra om N.nu kommer göras om

Vill koda en lösning så att man enkelt kan skicka tips genom e-post till sina vänner.

Översättning av N.nu till norska

Jag har anlitat ett företag för detta, det är på gång.

Möjlighet att exportera sin hemsida till eget webbhotell

Jag har fått förfrågningar om detta men det är ett ganska stort projekt.

Avklarade:

Möjlighet att ändra kontaktformuläret

Detta är nu möjligt, Se här.

Implementering av Google apps

Detta är nu fixat, Se här.

Masterinloggning

Nu kan man se alla sina hemsidor som man har. Se här.

Lösning för uppladdning av filer

klart! Se här.

Medan man skapar på sin hemsida så ska man kunna sätta hemsidan som under konstruktion. Klart! Se här.

Insamling av e-post och möjlighet att skicka nyhetsbrev

Klart! Se här.

Svensk blogg om N.nu och webbmakeri

Bloggen har startats och kan läsas här.

Egen fotogalleri-funktion

klart! Se här.

Lösning för statistikdata

Just nu lagras all statistikdata i databasen på ett sätt som inte är helt optimalt. Detta gör att det tar lång tid att ändra sin webbadress, radera sin hemsida och se sin statistik.

Bättre synlighet för de som uppgraderar

Detta är klart nu. Se här.

Ny funktion att enkelt ändra favicon

Favicon är den lilla bild som ser ut så här: . Den ska man lätt kunna ändra och jag vet redan hur jag ska koda det.

Gör metataggar och ändring av CSS-mall fri för alla att använda

Jag kommer inte längre kräva uppgradering för det. Men först måste jag förbättra och förtydliga de sidorna så att det inte är för svårt.

Guide till hur man lägger in Wordpress och CSS-mallar som egen mall i N.nu

Jag skrev klart guiden och den kan ses här.

Lösning med problemet med Word

Om man kopierar text från Word och klistrar in så orsakar detta ofta mycket problem med en massa formateringskoder som kommer med. Jag behöver hitta en lösning för detta.

Instruktioner hur man lägger in sin egen musik på hemsidan

Jag har redan testat detta och har en lösning på detta. Behöver bara koda och skriva instruktioner.

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Hej Jim,

Jag har lite förslag!

1. SMS Betalning
2. Gör så att man kan klicka med scrollen på detta forum, eller skaffa vBulletin för support forumet.

Hör av mig här när jag får fler idéer.

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Elias
Jim! om du vill ha forum via vbulletin så kan jag hjälpa med det, jag är grym på det + det är avancerat

MvH//
Elias

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Tack men jag har också stor erfarenhet av vBulletin. Driver bland annat www.seo-forum.se och har byggt upp ett flertal andra.

Det måste vara jätteenkelt. vBulletin är för avancerat för pensionärer osv.

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Henrik
Hej!
Vore grymt bra ifall du gjorde så att man kan kommentera bilderna. Med Jalbum så kan man bara kommentera albumet och inte enskild bild

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Henrik
Mer reklam och länkar till de som uppgraderar
De som uppgraderar ska få ännu mer reklam och länkar till sin sida. Detta håller jag på att sätta upp.

Kan också låta som en negativ sak =)

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Ja, det var så jag uppfattade först också. Man får helt enkelt tänka på sammanhanget. Men jag håller med dig, det kan vara förvirrande.

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Elias
Hej Jim!

Jag undrar angående dessa nya mallar, kan man inte lägga upp det nu på något sätt via N.nu?

MvH//
Elias

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Henrik
Skit bra att man kan ändra css själv !! massor med plus i kanten Jim =)

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Henrik
Förlag:

Skulle ni (Jim) kunna fixa så att man kan använda nabble-blogg likadant som man kan använda nabble-forum på Slug/URL?

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Elias
Hej Jim!

jag har ett förslag som är:

göra N.nu till en app i Iphone som man kan skaffa i appstore och android mobilder som kan hämtas sen i android market osv

MvH//
Elias

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Anette

Toppen att en inplementerad betallösning är på gång!

När beräknas detta bli verklighet?

Vänliga hälsningar,

Anette

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

hajajasa
Kunna ändra mallen för en sida. Nu kan man ändra mallen med då blir det på alla sidor.
Man ska kunna göra en helt vit sida utan menyer.

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Eric
Det vore bra så man såg hur många sidor man kan skapa mer! jag vet att det är 3 gratis!
www.gexon.n.nu

Billigast på foton!

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Elias
Hejsan Jim!

Jag har en idé hur man kan förbättra hjälpsystemet på n.nu, vet inte om man behöver ganska många resurser men några i alla fall. Jag tänkte att man kanske kunde ha en chat support på n.nu. Menar att när man loggat in på sin hemsida så finns det på sidan Inställningar eller Övrigt osv.

MvH//
Elias

han

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

han
Anställ din lillebror Måns till att ha en supportchat.
Det kan va en så att man klickar på support så kan man välja mellan forum FAQ eller chat.
Ifall Måns/du sitter vid datorn så är knappen grön, annars röd. Det kan vara bra ifall man vill göra vid sin hemsida och slippa vänta på svar ifrån forumet.

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Elias
Hej Jim!

Har en bra ide hur du kan förbättra hjälpen här i N.nu
gör så att du och rästen av personalen kan se exakt vilken hemsida alla äger när de ber om hjälp här i forumet så ni snabbt kan se utan att behöva fråga om folks hemsida som gör att det kan ta längre tid.

MvH//
Elias

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Jonas
få att om man trycker på  kategorier (+) så kommer det nedanför kategorier ut tex bilder,filmer m.m

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Videograbbarna
Att folk ska fylla i användar namn och lösenord på en flik som heter medlemssida. Och att man kan lägga up video klipp utan att behöva ta från you tube.

Re: Planerade nya funktioner för N.nu

Stall Bissgården
Ett galleri som fungerar som det på zoomin.se vore väldigt bra. Det är lätt att förstå och snyggt. Även zoomins blogg är föredömlig.
Som nybörjare tycker jag det är lite trixigt med alla koder och plock man måste pyssla med här.
Men jag älskar att man har så mycket möjligheter att göra sin hemsida personlig! Stort+
1234 ... 7